#9 , 18 jul 2012 11:49
Hallo , ik heb 15 jaar geleden samen met mijn toenmalige vriendin een sociale woning gekocht, is nu wel zo dat, daar het voordeliger was (intrest op lening) het laten schrijven hebben op haar naam, om dan later op ons beiden te schrijven, hebben ondertussen samen een zoon die nu 13 is , vriendin is na 2 jaar ziek geworden(kanker) en ook overleden,ze heeft via testament het volledig vruchtgebruik aan mijlaten schrijven, daar het toch naar onze zoon gaat en ik er zou blijven wonen, heb iemand anders leren kennen en is iets anders gelopen,dat huis heb ik te huur gezet en heb samen met mijn nieuwe partner een ander huis gekocht, omdat als er met mij iets zou gebeuren zij er niet zou kunnen blijven wonen. het probleem is nu dat er al drie huurders in dat huis gezeten hebben met de nodige miserie(schade enzo ) nu zou ik omzetting van vruchtgebruik willen, huis dus verkopen ,maar daar mijn zoon nog maar 13 is ligt dat moeilijk . mijn vraag is nu , in hoeverre is dat mogelijk en welke stappen moet ik ondernemen ? kan er mij daar iemand raad over geven ? alvast bedankt !