In oktober 2011 geleden is onze oprit vernieuwd.
De vader van mijn ex wilde deze graag gratis komen leggen, cadeautje, alle stenen en de huur van de container zijn betaald door mijn ex en mij via de gezamelijke rekening (hier is dus bewijs van).
De stiefvader van mijn ex wilde zijn vader graag een handje helpen want 'hij had niets te doen die dag'.
Ondertussen, een half jaar later zijn mijn ex en ik uit elkaar en ontvang ik ineens een factuur van zijn stiefvader (deze is zelfstandige) dat wij voor de werkzaamheden aan de oprit van een half jaar geleden meer dan 3000 euro moeten betalen!
Deze factuur is gedateerd, mei 2012, en echt een lachertje met veel verzonnen handelingen, zogezegd een gekeurde deksel die is vervangen, duur zand onder de stenen wat ook niet waar is uiteraard.
De oprit was overigens binnen een halve dag klaar.
Ik ga de absurde factuur niet betalen.
Ik heb nooit weet gehad dat zijn stiefvader achteraf een vergoeding of betaling zou eisen gezien hij enkel toevallig ''meehielp'', ik heb nooit enige overeenkomst getekend, factuur besproken of gezien vooraf en ik heb nooit gevraagd of aangegeven dat zijn hulp zelfs vereist was.
Hoe kan ik mij het beste indekken?
Wat kunnen zij beginnen tegen mij bij wanbetaling indien er een rechtzaak van zou komen?