hoe interpreteer je kabeldistributie inbegrepen?

skabalie
Topic Starter

hoe interpreteer je kabeldistributie inbegrepen?

#1 , 10 jul 2012 22:57

hi,
ik woon in een complex,en daar staat bij de overeenkomst,dat "kabeltelevisie" inbegrepen is bij de huur.
er staat niks bij van analoog of digitaal.
kan ik het gratis digitaal aanbod afdwingen,als ik de hardware heb?
modem niet vereist,dus geen probleem,en ook geen rijgnet.iedere kamer heeft distributie van de niu van telenet.
hoe interpreteer je met kabeldistributie?
ik denk dat de contracten gemaakt zijn voor het digitaal aanbod,maar ja,moeten zij dan niet hun overeenkomst duidelijk vermelden "analoge kabeltv"?
ik ben benieuwd mocht dit ooit bij een vrederechter zou komen,hoe de rechter kabeldistributie zou interpreteren.
dank bij voorbaat.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 10 jul 2012 23:01

Wat het zegt, kabeldistributie is inbegrepen. Dit wil zeggen dat u analoog kan kijken, en dat u een abonnement kan nemen op digitale tv via de kabel. U zal aan de provider wel moeten duidelijk maken dat het kabelabonnement dat nodig is voor digitale tv reeds door de verhuurder wordt betaald, en dus niet op uw factuur moet staan.

Of kort: neen, u heeft geen gratis digitale tv, enkel analoog.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 jul 2012 23:12

Of kabel voor distributie aanwezig?????
Er staat niet kabelabonnement aanwezig?
Op een aantal sites staat zeer duidelijk dat het woord distributie wordt gebruikt als .... de kabel is er en u kan aansluiten... daar bent u vrij in.

Reclame

Turaki

#4 , 10 jul 2012 23:18

"Kabeltelevisie inbegrepen in huur" lijkt mij erop te wijzen dat iets waarvoor de huurder normaal moet betalen (het abonnement, want eens de kabel er ligt zijn er geen kosten meer), dat hij dat niet moet betalen.
Indien het enkel gaat over de (fysieke) kabel, vermoed ik dat de bewoording eerder zal zijn van "kabel aanwezig", en niet "inbegrepen in huur".

Franciscus

#5 , 10 jul 2012 23:22

Na het lezen ben ik blijven steken op de laatste regels .... dus idd beeldjes inbegrepen :lol:

skabalie
Topic Starter

#6 , 10 jul 2012 23:24

ik zal eens nader kijken op het contract.

skabalie
Topic Starter

#7 , 12 jul 2012 22:14

ik heb vandaag het contract ingekeken,en er staat enkel "kabeldistributie",maar de dag van vandaag wordt er heel wat door die kabel gestuurd.wie is de baas over de dienst die over de kabel gaat?telenet,de vzw?ik denk wel dat de vzw diensten kan weigeren,als dit schade toebrengt aan de woning (gaten boren geulen kappen e.d.) of is dit zever?

Franciscus

#8 , 12 jul 2012 22:37

Kabel over de gevel ..... heb ik indertijd een serieuze discussie mee gehad met prof grondwettelijk recht..
Was toen nog radiodistributie en gemeenten mee in firma ( Radio public) .... was volgens hem publiek domein.
Ik vond van niet gezien zij ook een kanaal hadden waar zij aan firma's en particulieren 'bewakingssystemen' aanboden.
Dus niet alleen publiek maar ook privaat nut. En ik wilde die kabel niet over de gevel hebben lopen.....

mava105

#9 , 13 jul 2012 10:56

.wie is de baas over de dienst die over de kabel gaat?telenet,de vzw??
De kabeldistributeur blijft eigenaar van de kabel, en beslist wat er doorheen gaat, ook als die tegen uw gevel hangt.
En wat komt die vzw hier plots doen?

Terug naar “Andere”