Ik heb een probleem. Vorig jaar kocht ik een bon via een groepsaankoopsite. (betreft een laserbehandeling)
Gebeld voor een eerste afspraak te maken die werd vastgelegd op 09/08/2011. Gezien ik Nederlandstalig ben, ik op een Nederlandstalige versie van de betrokken site de bon had aangekocht, die tevens ook in het Nederlands was, ging ik er vanuit dat het ook een bedrijf betrof waar men Nederlands sprak. Bleek dat er enkel Frans werd gesproken. Tot daar aan toe, ik kan ook wel een mondje Frans.
Na aankomst op deze afspraak bleek dit niet voor de eerste behandeling te zijn maar voor een intake gesprek. (Werd telefonisch niets over gezegd.)
Na de uitleg te hebben gekregen (in het Frans) kreeg ik een blad mee met daarop de te volgen richtlijnen, in het Google Translate Nederlands.
Er werd toen (op 9/08/2011) een afspraak gemaakt voor de eerste behandeling. De dame van het bedrijf heeft toen een afspraak vastgelegd ná mijn geplande reis in oktober. (Dit kon pas een maand erna omdat je blijkbaar na contact met de zon zolang moet wachten.)
Deze afspraak heb ik moeten afzeggen gezien later bleek dat ik les had op die dag (ik volg avondschool). De uurroosters waren echter nog niet beschikbaar toen ik de afspraak had gemaakt. Ik heb correct afgebeld, en een nieuwe afspraak gekregen wat later (in november pas).
Ik heb deze afspraak echter opnieuw moeten afzeggen. En dit wegens medische problemen en een nakende operatie in de te behandelen zone. De hele situatie uitgelegd per telefoon (tot mijn grote spijt geen email beschikbaar!).
Zij hadden begrip voor de situatie en hebben toen gezegd dat ik na genezing mocht komen. De operatie was midden december en men mocht mij niet behandelen gedurende ettelijke maanden tot het litteken helemaal was genezen. (Hebben ze zelf ook gezegd)
In april kon ik uiteindelijk van start gaan. Ze maakten er geen enkel probleem van.
2e afspraak op 31/5, opnieuw geen enkel probleem. Toen heb ik wel nogmaals de uitleg moeten doen ivm de operatie en werd er nadien, opnieuw zonder problemen, een 3de afspraak gemaakt.
Vandaag (3e afspraak) is er een nieuwe persoon van dienst, die mij na de 3e behandeling (van vandaag) weigert verder te behandelen. Er zijn nog 3 behandelingen tegoed. Hoewel er in het verleden geen probleem gemaakt werd van de vervaldatum 18/05/2012, en ze mij na die datum reeds tweemaal hebben behandeld, blijken ze plots van mening veranderd en weigeren ze de verdere behandeling.
Ik ben hier uiteraard niet akkoord mee.
Ik weet dat de geldigheidsduur van de bon verstreken is op 18/05/2012.
Mijn eerste opmerking is dat de behandeling reeds was begonnen tijdens de geldigheidsduur. De bon is ingewisseld voor het verstrijken van de vermelde termijn.
Gezien er telkenmale één maand tussen elke behandeling moet zijn wisten zij ook dat dit niet meer kon tijdens de geldigheidsduur van de bon. Desalniettemin is de behandeling toch gestart én verder gezet na het verstrijken van de geldigheidsduur. (2 behandelingen na de termijn zijn uitgevoerd)
Mijn inziens impliceert dit dat er een mondeling (doch uitdrukkelijk én bewijsbaar) akkoord is dat de uitvoering van de overeenkomst toch verder wordt gezet ná het verstrijken van de geldigheidsduur. (Ik heb bewijzen dat ik sindsdien reeds twee maal ben behandeld.)
Kan het bedrijf dan eenzijdig beslissen dat ze hierop terugkomen? Mijn inziens kunnen ze toch niet plots de verdere (3) behandelingen weigeren nadat ze akkoord gingen?
Graag jullie inzichten e.d.
Met dank.