wettelijke handgift gebeurd

collinimport
Topic Starter

wettelijke handgift gebeurd

#1 , 31 jul 2007 20:52

Hallo ,
Ik trouwde In 1986 ZONDER huwelijkscontract . Wettelijk stelsel dus .

In 2003 kochten we een huis .

Mijn ouders hebben op MIJN NAAM een handgift in de bank gedaan voor de aankoop van deze woning .
Deze handgift werd dus per aangetekend schrijven aangekondigd en in de bank uitgevoerd .

Ik heb hiervan de originele documenten , brief aangetekend op mijn naam , de originele briefdat ze mij een bepaald bedrag schenken enz...zoals het hoorde dus .

De gift werd trouwens ook begin dit jaar aangenomen door de belastingsinspecteur als wettelijk .Ik had toen een controle als zelfstandige van BTW en belastingen .

Nu anno 2007 , gaan we scheiden .Noem het maar een vechtscheiding .

De advocaat van mijn vrouw beweerd gezien er geen huwelijkscontract is dat die GIFT op mijn naam van mijn ouders geen enkele waarde heeft .

Kan mijn vrouw dus ook haar deel van die gift opeisen ????

Met andere woorden , ben ik de helft van die gift geschinken door lijn ouders kwijt ???

graag Uw reactie
groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 aug 2007 16:10

M.i. heeft uw vrouw geen been om op te staan. Dit geld is van u persoonlijk. U hebt bij de verdeling recht op terugbetaling van dit geld, en zelfs meer als de woning in waarde is gestegen!

scorpioen

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”