nieuwe energieleverancier

meesje
Topic Starter

nieuwe energieleverancier

#1 , 05 jul 2012 19:49

Per 1 augustus e.k. schakel ik over op een andere energieleverancier. Er werd me meegedeeld dat ik hier zelf niets voor moet ondernemen, dat alles automatisch gebeurt. Echter, nu krijg ik van mijn oude (huidige leverancier) een brief dat Eandis eind juli de meterstanden zal komen opnemen. Hier had ik niet op gerekend, ik ben de laatste 2 weken van juli en de eerste 2 weken met verlof. Hoe moet dat dan?
Waar een weg is is een wil.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 05 jul 2012 19:55

Iemand anders de meterstanden laten opnemen. U moet de juiste standen kennen op het moment dat u van leverancier verandert.

Dat Eandis daarvoor moet langskomen is ook de eerste keer dat ik dit hoor. Zelf nooit meegemaakt.

meesje
Topic Starter

#3 , 05 jul 2012 20:01

Iemand anders de meterstanden laten opnemen. U moet de juiste standen kennen op het moment dat u van leverancier verandert.

Dat Eandis daarvoor moet langskomen is ook de eerste keer dat ik dit hoor. Zelf nooit meegemaakt.
Dat staat in de brief die ik heb gekregen. Mijn probleem is dat niemand aanwezig zal zijn als de meteropnemer komt...Wat zijn de mogelijke gevolgen?
Waar een weg is is een wil.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 jul 2012 20:34

Bij mijn overstap is er ook niemand van eandis langsgekomen. Heb zelf de standen doorgegeven via PC.
Recent nog, toen een appartement dat ik verhuur, één maand leeg stond, en ik de meter gedurende die periode op mijn naam heb gezet om werken te kunnen uitvoeren, is er niemand lengsgekomen. Gelijktijdig veranderde mijn nieuwe huurder dan nog van leverancier
Bel morgen eens met de mensen van Eandis. Mogelijks is het voldoende dat je de stand doorgeeft juist voor je op verlof vertrekt, of vlak erna.
.

Lanox

#5 , 06 jul 2012 09:42

Nooit in die situatie gezeten, maar het lijkt me wel logisch.
Bij een gewone verhuis zijn er 2 belanghebbende partijen (oude en nieuwe bewoner) die beide de meters kunnen controleren bij een overname. Het is niet in hun beide belang om in één bepaalde richting met de meters te foefelen.
Bij een verandering van leverancier is er maar 1 belanghebbende partij die de meters kan controleren en deze kan er belang bij hebben om met de meters te foefelen zodat hij meer zou afnemen van de goedkope leverancier en minder van de dure leverancier. Vandaar dat ik het logisch vind dat Eandis dit zelf komt opmeten.

Paul Huurder

#6 , 06 jul 2012 10:59

Toen ik op 1 mei veranderde van Luminus naar Essent heb ik zelf mijn meterstanden moeten doorgeven.
In de brief die ik toen heb gekregen staat "bij voorkeur op de wisseldag".
Dus het was absoluut niet verplicht om op 1 mei die standen door te geven via internet.
Vriendelijke groeten,

Nico9360

#7 , 06 jul 2012 22:31

Kan men tegenwoordig al gratis van leverancier veranderen zonder schadevergoeding te betalen ? Is deze wet al van kracht waar in het voorjaar zoveel commotie rond was ?

Groet,

Nico

mava105

#8 , 07 jul 2012 11:31

Waarom zou jij schadevergoeding moeten betalen als je gewoon de jaarlijkse vervaldag van uw kontakt afwacht en tijdig opzegt. Dan kost het u ook geen cent.
Je hoeft er zelfs helemaal niets voor te doen.
Ben vorig jaar overgestapt van El.... naar Lam... Mijn kontrakt El. eindigde in november. Had al in mei daarvoor nieuwe leverancier gekontakteerd en kontrakt ondertekend. Nieuwe leverancier heeft alles gedaan: opzeg enz... zonder één cent kosten :lol:

Terug naar “Andere”