bewijs van vaderschap door dna af te dwingen

mark67
Topic Starter

bewijs van vaderschap door dna af te dwingen

#1 , 27 jun 2012 22:55

hallo allemaal ik ben nieuw hier dus hopelijk verloopt het allemaal goed
en kan mij iemand een goede raad of advies geven , of heeft misschien zelfs iemand al dit meegemaakt.

Het is namelijk zo: bijna 6 jaar geleden heb ik een relatie verbroken van bijna 3 jaar
Niet getrouwd of samenwonend.
Mijn ex was op de ene op de andere dag vertrokken en bij een ander ingetrokken
4 maanden later hoorde ik pas dat ze zwanger was via mijn ex schoonmoeder
Na rekenen zit er 3 dagen verschil in.
Zei heeft me toen te kennen gegeven dat haar dochter ook zelf niet wist van wie het was
Na de geboorte heeft mijn ex schoonmoeder mijn baby foto’s gevraagd en zei toen al
Dat het niet anders kon dat het kind van mij moest zijn
Na 2 jaar heb ik de kleine voor het eerst gezien en ik zelf kan ook zelf niets anders zeggen.
Zei heeft bij de geboorte de achternaam van haar gegeven en vader onbekend
Kort nadien is de relatie ook gestopt, en heeft ze haar laatste ex vriend de erkenning laten doen
Dus het zoontje had toen de achternaam van der laatste vriend en deze heeft ook de kleine
Opgevoed tot de dag tot vandaag, nu de zoon bijna zes jaar is , heeft ze weer contact met me opgenomen en ze heeft geprobeerd bij me terug te willen komen, eveneens is de zoon toen
Een wiekend komen logeren, en iedereen uit de familie zegt dat het inderdaad bijna niet
Anders kan.
Na nog geen week is ze weer vertrokken, en dit is nu al zo meerdere malen gebeurd.
Ik zelf ben er nu aan het onderdoor aan het gaan, en wil het nu ook zeker weten,
Dit vooral omdat ik me ernstige zorgen maak over de opvoeding van het kind.
Ze willen beide niet meewerken, maar naar mijn idee is het niet meer dan een DNA afstaan
Van wangslijm van het kind en me zelf.
Nu is de vraag kan ik dit juridisch afdwingen en het te laten verplichten voor medewerking voor het onderzoek.?
Heeft daar iemand ervaring mee, of kan iemand mij helpen op de vraag en welke wegen moet ik bewandelen? Alvast iedereen bedankt die een reactie geeft
mvg
mark

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 jun 2012 23:01

Mogelijk dit al eens lezen
http://justice.belgium.be/fr/binaries/B ... 156239.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

""""Kort nadien is de relatie ook gestopt, en heeft ze haar laatste ex vriend de erkenning laten doen
Dus het zoontje had toen de achternaam van der laatste vriend en deze heeft ook de kleine
Opgevoed tot de dag tot vandaag, nu de zoon bijna zes jaar is ,"""
Kind is erkent door een man. Deze is wettelijk de vader ...

U zou de biologische vader 'kunnen' zijn maar gezien een wettelijke vader die daarbij ook nog bezit van staat heeft gezien hij kind blijkbaar ook mee opvoedt ....

mark67
Topic Starter

#3 , 27 jun 2012 23:34

bedankt voor u reaktie

het kan zo wel zijn, maar dit zijn wel leugens geweest, en zei heeft meerdere malen tegen mij gezegd dat het kind van mij is en dan weer niet en dan weer wel

ik ben altijd om de tuin geleid en heb dan de kans ook niet gekregen om het kind op te voeden,ik wist hier niets van alleen de opmerking van de schoonmoeder
en 2 jaar nadien kwam ze er zelf mee aangezet, ik had er toen ook geen kontakt mee,,, mocht ik de biologiche vader zijn
in eerste instantie gaat het er mij om om dit te weten,nadien kan ik altijd nog bekijken in het belangens van het kind hoe het verder moet.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 jun 2012 17:44

lees aub de brochure staat haarfijn in uitgelegd wat u kan doen...
pag 14 : ""De vader, de moeder of de persoon die het kind erkend
heeft, moet de vordering instellen binnen het jaar na de
ontdekking van het feit dat de persoon die het kind
erkend heeft, niet de vader of de moeder is.""

j.demoor

#5 , 29 jun 2012 11:14

“Art.322.Wanneer het vaderschap niet vaststaat krachtens de artikelen 315 of 317, noch op grond van een erkenning, kan het bij vonnis worden vastgesteld onder de bij artikel 332quinquies bepaalde voorwaarden...”(Burgerlijk Wetboek)

‘en heeft ze haar laatste ex vriend de erkenning laten doen’

Voornoemd art.322 kan dus niet meer toegepast worden.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

mark67
Topic Starter

#6 , 29 jun 2012 18:33

bedankt allemaal voor jullie reaktie,s
ik ga eens alles goed doorlezen

Terug naar “Andere”