Kreeg zonet via mail het voorwaarelijk vonnis toegestuurd maar het is voor mij verwarrend, en ik kon mijn advocaat niet onmiddellijk bereiken. Wegens huurachterstal van huurder. Het vonnis zegt:
"Laat verwerende partijen toe zich van het bedrag van deze veroordeling te kwijten bij middel van maandelijkse afkortingen van xxx euro per maand telkens te betalen voor de achtste van de maand en dit de eerste keer voor acht augustus tweeduizend en twaalf, en dit bovenop de lopende huur die telkens voor de achtste van de maand dient betaald te worden.
Bij de eerste wanbetaling, zowel van de toegestane afkortingen als van de lopende huur;
- zegt dat het verschuldigd saldo onmiddellijk opeisbaar zal worden zonder voorafgaande aanmaning.
- verklaart de tussen partijen verklaarde huurovereenkomst ontbonden lastens verwerende partij op de laatste dag van de maand volgend op de maand van de wanbetaling.
In dit geval:
- veroordeelt verwerende partij om de woning gelegen te xxxxx van nu af en vooralsdan te verlaten, te ontruimen en ter volle en vrije beschikking van eisende partij te stellen.
- bij gebreke hieraan vrijwillig te voldoen machtigt eisende partij van nu af en vooralsdan om verwerende partij er te doen uitdrijven met al wie of wat er zich in het pand mocht bevinden door de eerste daartoe aangezochte gerechtsdeurwaarder één maand na de betekening van huidig vonnis."
Wat mij erg verwart is indien van wanbetaling; "ontbonden lastens verwerende partij op de laatste dag van de maand volgend op de maand van de wanbetaling".
Dus als hij zijn huur niet betaalt tegen 8 juli wordt het contract pas ontbonden op 31 augustus??? Dit snap ik niet. Als hij niet betaalt tegen 8 juli kan ik dit dan eigenlijk doen betekenen en hem een maand later uitzetten of moet ik wachten tot na 31 augustus om te betekenen? Ik vind dit erg verwarrend. Alvast bedankt voor enige verduidelijking.