Heel onverwachts kreeg ik gisteren te horen dat ik een huurhuis was toegekend (via het sociaal verhuurkantoor van het ocmw)
Ik had het huis vorige vrijdag bezocht en had getekend dat ik wel geïnteresseerd was (nooit wetende dat ik op dat ogenblik nr 1 op de lijst stond)
Nu is het zo dat ik vandaag liet weten dat ik het huis toch liever niet aanvaardde, daar de dienst had gezegd dat mijn vier honden op zich toegelaten werden, maar als de buren of eender wie zou klagen van "overlast", dan moest ik mijn honden weg doen. Wat voor mij ABSOLUUT geen optie is.
Krijg ik te horen dat ik, doordat ik getekend had, ik eigenlijk wel gebonden was aan dit huis en dus verplicht was om het te aanvaarden! Ik vind dit absurd want als ik van op voorhand weet dat ik mijn honden zal moeten wegdoen vanaf dat er ook maar één iemand zich stoort aan, al was het maar, een paar blafjes om de zoveel, ja dan begin ik er gewoon niet aan.
Ze gingen nu navraag doen bij de dienst of het mogelijk was om dit huis dan aan de tweede persoon op de lijst te geven en mij iets laten weten.
Wat als ik te horen krijg dat dit niet kan? Kunnen ze mij dan echt verplichten om te verhuizen?
Komt dit er ook nog es bij: ik ben verplicht huur te betalen voor het nieuwe huis vanaf 1 juli, maar zit wel met een vooropzeg van drie maanden! Ik zou dus drie maanden dubbele huur moeten betalen!
Financieel is dat voor mij echt niet haalbaar!!