tijdelijk uitelkaar en alimentatie?

vocht
Topic Starter

tijdelijk uitelkaar en alimentatie?

#1 , 12 jun 2012 08:45

wij zijn tijdelijk uitelkaar en heb 2 kindjes. ik heb geen inkomen enkel het kindrgeld. uitkering heb ik geen recht op en leefloon ook niet ivm bepaalde duur kaart. hij onderhoud mijn niet betaalt de huur niet. kan ik alimentatie eisen? en hoe moet dat.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
defoo

#2 , 13 jun 2012 09:11

Wat bedoelt u met tijdelijk ?

Uw partner dient uiteraard tussenbeide te komen in het onderhoud van uw kindjes.
Deed hij dat dan voordien wel ?

Zijn jullie samen gedomicilieerd ?
Heeft uw partner nu een nieuw adres ?
Wie betaalt de huur van uw huis ?
Hoe komt het dat u geen leefloon hebt ? bent u al naar het OCMW gestapt om hulp te vragen ? Zij hebben een sociale dienst die u eventueel kan helpen of doorverwijzen....

De volgende stap is, denk ik, naar de vrederechter stappen.

vocht
Topic Starter

#3 , 22 jun 2012 22:51

Wat bedoelt u met tijdelijk ?

Uw partner dient uiteraard tussenbeide te komen in het onderhoud van uw kindjes.
Deed hij dat dan voordien wel ?

Zijn jullie samen gedomicilieerd ?
Heeft uw partner nu een nieuw adres ?
Wie betaalt de huur van uw huis ?
Hoe komt het dat u geen leefloon hebt ? bent u al naar het OCMW gestapt om hulp te vragen ? Zij hebben een sociale dienst die u eventueel kan helpen of doorverwijzen....

De volgende stap is, denk ik, naar de vrederechter stappen.
voordien wel, ja samen domicile, hij betaalde de huur altijd en nu niet meer. ocm al langsgeweest. omdat ik een idkaart heb van bepaalde duur.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 jun 2012 16:57

Zowel man als vrouw een inschrijving vreemdelingenregister?
Elektronische vreemdelingenkaart type A dus

vocht
Topic Starter

#5 , 24 jun 2012 09:50

typekaart E mijn man F
om recht te hebben dien ik een type kaart E+ aan te vragen. heb die aanvraag ingediend, berlissing duurt 5 maanden door dvz brussel

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 jun 2012 15:36

EU dus met niet EU burger beiden zonder duurzaam verblijfsrecht als uk het nu goed heb...
Volgens mij kan u via ocmw toch steun krijgen...
U werkt blijkbaar niet maar uw echtgenoot we?
Ook al kan het ocmw geen financiële steun geven toch kan ze juridisch bijstaan.
U kan ook eens langsgaan bij het justitiehuis van uw arrondissement.
In het arro Antwerpen kan u ook terecht bij een justitieel infopunt ( adressen oa op elk vredegerecht)...dikwijls bij ziekenfonds of vakbond of CAW

Artis

#7 , 25 jun 2012 21:33

typekaart E mijn man F
om recht te hebben dien ik een type kaart E+ aan te vragen. heb die aanvraag ingediend, berlissing duurt 5 maanden door dvz brussel
E en F geven altijd recht op leefloon! Laat je niets anders wijsmaken. Uiteraard moet je wel voldoen aan de algemene VW van de leefloonwet (bv werkbereidheid enz) Hou er wel rekening mee dat je met je tijdelijke E of F in principe zelf moet instaan voor je onderhoud, DVZ kan je verblijf eventueel intrekken bij misbruik (steun langer dan 3 of 6m) als ze erachter komen, OCMW heeft wel beroepsgeheim.

Terug naar “Echtscheiding”