jaren bij de mutualiteit en nu RIZIV?

lala
Topic Starter

jaren bij de mutualiteit en nu RIZIV?

#1 , 20 jun 2012 23:37

Hallo,

sinds jaren ben ik erkend als 66% invalide bij de mutualiteit ten gevolge van een verkeersongeval....
Onlangs heb ik gehoord dat ik mogelijk recht zou kunnen hebben op een tegemoetkoming van de overheid (RIZIV) en dat het
voor mij veel gunstiger is als ik door hen erkend wordt...
OOk heb ik gehoord dat ik sinds al die jaren eigenlijk recht had op een tegemoetkoming maar ik wist dit niet...
Ik heb nu een week geleden een aanvraag ingediend bij het RIZIV maar zou ik de achterstallige bedragen waar ik eigenlijk al
jaren op recht op had ook kunnen vragen/krijgen??

Belgie is toch wel een land waar je zelf om je rechten moet vragen!!!

alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 jun 2012 08:15

Tegemoetkoming van de overheid, bedoel je effectief iets van de RIZIV (dan zou ik niet direct weten wat) of een (integratie)tegemoetkoming? Dat laatste is van de FOD sociale zekerheid en is voor gehandicapten.

België is geen land waar je om je rechten moet vragen, je moet je wel informeren. Zowel OCMW als Mutualiteit hebben sociale diensten die je zeker kunnen helpen het verkrijgen met alle rechten waar je mogelijks recht op zou hebben.

Reclame

Terug naar “Andere”