woonuitbreidingsgebied

Borderline
Topic Starter

woonuitbreidingsgebied

#1 , 18 jun 2012 11:55

Hallo,

wij hebben een huis in Sint-Katelijne-Waver. Het eerste deel van de grond is bouwgrond en het achterste deel woonuitbreidingsgebied. Dit is dezelfde situatie bij de buren.
Nu hadden we graag een wei gemaakt van ons achterste deel van de tuin. Mag ik van mijn woonuitbreidingsgebied een wei maken voor de pony?
Ik had die wei graag groter gezien. Nu zijn onze 2 buren oude mensen en dat woonuitbreidingsgebied is teveel voor hen. Langs de ene kant is het een oerwoud, langs de andere kant staan er afgeknotte sparren op om de grond 'proper' te houden. Ik speel met het idee om hen te vragen dat stuk te verkopen. (indien ik er een wei mag van maken). Maar hoe gebeurt zoiets? Eerst een verkavelingsaanvraag? En wat is een gangbare prijs voor woonuitbreidingsgebied? Ik zit met veel vragen. Ik ben wel van plan om langs het gemeentehuis te gaan, maar dit moet gebeuren in mijn verlof en ik ben zo curieus of het allemaal wel kan.
Tips/bedenkingen zijn bijgevolg welkom!

Bedankt,
Borderline

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 jun 2012 18:54

http://www2.vlaanderen.be/ruimtelijk/wu ... kwaver.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

U kan u vraag ook via mail stellen aan de gemeente of eerst telefoneren ... zo kom je bij de juiste persoon en dan uw vraag per mail stellen.

Woonuitbreidingsgebied : men mag maar bouwen met stedenbouwkundige vergunning.

Ik denk dat het wel mogelijk is ...vrienden van ons hebben zo ook achterste stuk van buren en binnenstuk bijgekocht...

Jan S

#3 , 19 jun 2012 11:45

ART. 5.
1.1. De woonuitbreidingsgebieden zijn uitsluitend bestemd voor groepswoningbouw zolang de bevoegde overheid over de ordening van het gebied niet heeft beslist, en zolang, volgens het geval, ofwel die overheid geen besluit tot vastlegging van de uitgaven voor de voorzieningen heeft genomen, ofwel omtrent deze voorzieningen geen met waarborgen omklede verbintenis is aangegaan door de promotor.
Dit zegt natuurlijk niet alles. Ik zou eens mailen/bellen naar de bevoegde ambtenaar van de betrokken gemeente.
Bovenstaand bericht omvat enkel mijn persoonlijk visie en geen sluitend juridisch advies.
Raadpleeg ook steeds de bevoegde overheid.

Reclame

Terug naar “Kopen”