aansprakelijk voor eigen ouders?

lemag
Topic Starter

aansprakelijk voor eigen ouders?

#1 , 25 mei 2012 08:59

Beste,

is het mogelijk om officieel en via wet alle banden te verbreken met je ouders/een van de ouders.
Hiermee bedoel ik het laten neerschrijven/attesteren dat je NIET verantwoordelijk/aansprakelijk wil
gesteld worden voor de daden van je ouders. (en in hoeverre is dit dan rechtsgeldig?).
Zowel op financieel vlak als familiaal zou ik graag weten of hiervoor een procedure bestaat?
concreet;
NIET meer verantwoordelijk voor de schulden van ouders
NIET meer aansprakelijk voor toegebrachte schade/ongeval van ouders
NIET meer aansprakelijk voor kosten opname rusthuis of andere zorginstelling

Ik zou graag weten wat kan en mag, en dit zowel als kind tegenover ouder,
ouder tegenover kind, en als partners (ben je na scheiding alle aansprakelijkheid kwijt?)

alvast bedankt voor de reacties.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
saba

#2 , 16 jun 2012 12:07

Jep,

Ik weet dat ouders hun kinderen niet kunnen onterven , maar omgekeerd? Dat weet ik niet.
Mijn schoonvader had ook schulden toen hij stierf , de schuldeisers kunnen dan wel naar de kinderen toe de schuld van de vader op eisen
maar de volwassene kinderen kunnen zich dan wel laten onterven dus krijgen niets maar moeten ook niets betalen.
Indien er kleinkinderen zijn kunnen zij zich als ze volwassen zijn ook nog laten onterven van grootvader zodat zij later ook niet aansprakelijk worden gesteld voor de schulden.
In ieder geval zijn de kinderen aansprakelijk voor opname rusthuis, indien de ouders zelf niet de middelen hebben voor alle kosten , daar kan je niet van uit!

Fore

#3 , 16 jun 2012 12:18

Op dit forum is er zeer veel informatie te vinden over uw situatie
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Reclame

Terug naar “Andere”