U wacht best af wat de ombudsman als antwoord krijgt doch... vergeet niet dat de ombudsman een dienstverlening is van Assuralia, de overkoepelende organisatie der verzekeraars... en een soort partijdigheid altijd aanwezig KAN zijn. In de huidige omstandigheden kan onmogelijk met zekerheid bevestigd worden dat de "motivatie" van de verzekeraar de juiste is. De materie is omslachtig en er dient aanbeveling gegeven een "gespecialiseerde" raadsman aan te spreken zodra U een antwoord heeft gekregen. U kan ook informatie inwinnen in een rechtsbibliotheek want de materie evolueert snel. Let op dat U niet met een "kluitje in het riet" wordt afgescheept... . Elk excuus wordt gebruikt. En er dient dikwijls dieper in de rechtsleer gegraven te worden om uw rechten effectief te kennen. Contracten en voorwaarden worden dikwijls nogal "dubieus" opgesteld.Hallo,
Betreft een goede hospitlalistiepolis via het werk voor beide partners waarin zelfs voorafbestaande ziekten worden gedekt + 1-persoonskamerdekking.
Nu is echtgenoot begin dit jaar enkele keren opgenomen wegens verschillende klachten. Na tal van onderzoeken blijkt hij levercirose te hebben. In het verleden heeft hij wel wat gedronken maar sinds 12 jaar geen druppel alcohol aangeraakt.
Echtgenoot is uiteindelijk overleden.
Nu verwerpt verzekering X elke vorm van terugbetaling zonder echt een uitleg te geven. Zij verwijzen enkel naar artikel zoveel waarin staat dat alcoholintoxicatie en toxicomanie worden uitgesloten, doch persoon was bij opname niet dronken en er was geen sprake mee van verslaving. Ombudsman van verzekering X reageert niet. Ombudsman van verzekeringen algemeen is gecontacteerd en vraagt meer uitleg aan verzekering X.
Iemand nog ervaringen in deze aard of ideeën welke stappen ondernomen kunnen worden?
Nog even dit: "Betreft een goede hospitlalistiepolis via het werk voor beide partners waarin zelfs voorafbestaande ziekten worden gedekt".U wacht best af wat de ombudsman als antwoord krijgt doch... vergeet niet dat de ombudsman een dienstverlening is van Assuralia, de overkoepelende organisatie der verzekeraars... en een soort partijdigheid altijd aanwezig KAN zijn. In de huidige omstandigheden kan onmogelijk met zekerheid bevestigd worden dat de "motivatie" van de verzekeraar de juiste is. De materie is omslachtig en er dient aanbeveling gegeven een "gespecialiseerde" raadsman aan te spreken zodra U een antwoord heeft gekregen. U kan ook informatie inwinnen in een rechtsbibliotheek want de materie evolueert snel. Let op dat U niet met een "kluitje in het riet" wordt afgescheept... . Elk excuus wordt gebruikt. En er dient dikwijls dieper in de rechtsleer gegraven te worden om uw rechten effectief te kennen. Contracten en voorwaarden worden dikwijls nogal "dubieus" opgesteld.Hallo,
Betreft een goede hospitlalistiepolis via het werk voor beide partners waarin zelfs voorafbestaande ziekten worden gedekt + 1-persoonskamerdekking.
Nu is echtgenoot begin dit jaar enkele keren opgenomen wegens verschillende klachten. Na tal van onderzoeken blijkt hij levercirose te hebben. In het verleden heeft hij wel wat gedronken maar sinds 12 jaar geen druppel alcohol aangeraakt.
Echtgenoot is uiteindelijk overleden.
Nu verwerpt verzekering X elke vorm van terugbetaling zonder echt een uitleg te geven. Zij verwijzen enkel naar artikel zoveel waarin staat dat alcoholintoxicatie en toxicomanie worden uitgesloten, doch persoon was bij opname niet dronken en er was geen sprake mee van verslaving. Ombudsman van verzekering X reageert niet. Ombudsman van verzekeringen algemeen is gecontacteerd en vraagt meer uitleg aan verzekering X.
Iemand nog ervaringen in deze aard of ideeën welke stappen ondernomen kunnen worden?
Mocht het antwoord van de ombudsman vaag blijven dan kan U de verzekeraar in gebreke stellen een duidelijk schriftelijk standpunt te nemen vooraleer verder te gaan.
Justiceseeker
Dat is niet correct. Voorafbestaande aandoeningen zijn gedekt, klopt. Maar er zijn steeds zaken die contractueel uitgesloten zijn, zoals ondermeer alcoholintoxicatie, toxicomanie, esthetische chirurgie. De algemene voorwaarden dienen in zijn totaliteit gelezen te worden.
Nog even dit: "Betreft een goede hospitlalistiepolis via het werk voor beide partners waarin zelfs voorafbestaande ziekten worden gedekt".
Mijn inziens verzaakt de verzekeraar zonder meer aan zijn verantwoordelijkheid maar het dient onderzocht te worden... .
Dat is niet correct. Voorafbestaande aandoeningen zijn gedekt, klopt. Maar er zijn steeds zaken die contractueel uitgesloten zijn, zoals ondermeer alcoholintoxicatie, toxicomanie, esthetische chirurgie. De algemene voorwaarden dienen in zijn totaliteit gelezen te worden.
Nog even dit: "Betreft een goede hospitlalistiepolis via het werk voor beide partners waarin zelfs voorafbestaande ziekten worden gedekt".
Mijn inziens verzaakt de verzekeraar zonder meer aan zijn verantwoordelijkheid maar het dient onderzocht te worden... .
De ombudsman is trouwens GEEN dienst van Assuralia. De Ombudsman wordt aangesteld met inachtneming van de principes die opgenomen zijn in de aanbeveling 98/257/EG van de Europese Commissie betreffende de organen die verantwoordelijk zijn voor de buitengerechterlijke beslechting van consumentengeschillen, en dient zijn opdracht in alle onafhankelijkheid te vervullen.
http://www.ombudsman.as/files/loi.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;