Prijs offerte - factuur komt niet overeen.

Hilde-Ann
Topic Starter
Berichten: 3

Prijs offerte - factuur komt niet overeen.

#1 , 11 jun 2012 20:42

Beste,

In 2010 hebben we een offerte van onze ramen en deuren voor de nieuwbouwwoning ontvangen.
We hebben deze met andere firma's vergeleken en uiteindelijk voor deze firma gekozen (omdat de prijs/kwaliteit goed zat).
Wanneer alles in productie gegaan was en deels geleverd was, kregen we een nieuwe offerte waarbij plots de prijzen van tal van dingen gewijzigd waren, ook al hadden wij niks veranderd aan ons bouwplan. We hebben dit bij de firma aangekaart doch...
Blijkt dus dat we met de verkeerde info de wereld ingestuurd werden.

Na meerdere malen te herhalen dat we niet akkoord gingen met deze prijsverhogingen, kregen we onlangs toch de factuur met de verhoogde prijs
(dit na tal van foutieve leveringen die slechts gedeeltelijk rechtgezet werden, uitstel van levering - maar liefst 5 maanden...).

Zijn wij verplicht deze prijsverhoging te betalen, ook al waren wij niet op de hoogte van de prijswijziging VOOR de uitvoering ?
Kunnen wij deze factuur gedeeltelijk betalen ? Of zijn we verplicht deze toch volledig te vereffenen ?

Er werden tevens nooit documenten ondertekend.

Kan er ons iemand op weg helpen ?
Alvast bedankt voor uw hulp !

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 11 jun 2012 20:47

Om te beginnen betaalt u wat er oorspronkelijk overeen gekomen was (in de veronderstelling dat alles reeds geplaatst is). Daarna via AS de prijsverhoging protesteren, en verwijzen naar de enige door u aanvaarde offerte.

Hilde-Ann
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 11 jun 2012 20:55

Alles is ondertussen geplaatst. Reeds meerdere keren hebben we zowel mondeling als schriftelijk (via e-mail) de bewuste firma hierover aangesproken.
Ze wilden niet meer rond de tafel om tot een overeenkomst te komen.
Zijn we nog verplicht om een AS te sturen of voldoen de vele mails ?

Reclame

Drone
Berichten: 3132
Locatie: st-niklaas

#4 , 11 jun 2012 21:06

in theorie volstaan de mails, maar om niet betwistbare bewijzen te hebben is een aangetekend schrijven aangeraden.

Franciscus
Berichten: 39720
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 jun 2012 22:59

In het aangetekend schrijven uiteraard uw mails en de antwoorden vervatten.
Op die wijze kan tegenpartij ze ook niet meer ontkennen.

Hilde-Ann
Topic Starter
Berichten: 3

#6 , 15 jun 2012 15:55

Wat kan een firma doen wanneer je niet het volledige bedrag van een factuur betaalt ?

Turaki
Berichten: 6870

#7 , 15 jun 2012 16:07

U in gebreke stellen, en naar de rechtbank gaan.

Terug naar “Consumenten Koop”