Lijkt mij ook onmogelijk te zijn.De gedwongen uithuiszetting zonder vonnis van de rechter lijkt mij onmogelijk te zijn.
Je kan inderdaad handels- en beroepsactiviteiten verbieden, maar dan wel de totaliteit.Maar alle handels- en beroepsactiviteiten mogen worden geweerd, dus ook prostitutie.
Het is dus beperkt en vrij arbitrair : handel in drugs is onwettig, prostitutie niet. Mag een dokterspraktijk? Een advocatenkantoor? Een kantoor voor politiek dienstbetoon? Dan moet prostitutie ook kunnen. Trouwens, als de huur niet wordt ingebracht in de belastingaangifte is er geen sprake van handelshuur. En dan komt artikel 15 om de hoek kijken.handel in drugs, prostitutie en nog een heel aantal andere zaken
Men kan perfect bepaalde zaken verbieden. Soms kan men trouwens niet anders, bijv. als voor een appartementsgebouwKan niet in het huurrecht om dergelijke clausules te voorzien:
Art. 1762bis BW: De uitdrukkelijke ontbindende voorwaarde wordt voor niet geschreven gehouden.
Volledig mee eens!Ik bedoelde het beding die de huur ontbindt indien bepaalde feitelijkheden zich voordoen (vb. Niet betalen huur, bepaalde handelingen stellen, de zaken die TS in eerste post aanhaalde).
Art. 1762bis is van openbare orde en kan dus niet van afgeweken worden. Voor uitzetting (en dus ontbinding) moet men via de rechter.