Wat is dan het gevolg wanneer er tijdens de AV ME de vergadering verlaten.
Wanneer ik weiger om de lijst te ondertekenen aan het begin van de AV, kan men mij dan de toegang aan de AV weigeren?
Groeten

In de praktijk al tweemaal meegemaakt, met een organisatie van de AV voor 250 ME door een professionele syndicus die professioneel werkt.... maar hoe ze deze die de vergadering verlaten registreren kunnen als er 300 aanwezigen zijn bvb heb ik het raden naar.
Als je weigert de aanwezigheidslijst te ondertekenen ben je niet aanwezig, mag je niet stemmen en ... mag je uit de zaal gezet worden.Mag ik concluderen dat bij mijn weigering (de lijst te ondertekenen bij het begin van de AV) en met de uitnodiging in de hand, mij de toegang niet geweigerd kan worden.
Bij het binnenkomen op de AV ondertekent men dus de aanwezigheidslijst. Moet iemand (en wie in dat geval) controleren of diegene die zijn handtekening op de aanwezigheidslijst zet (al dan niet met vermelding van de kavel en het aantal daaraan verbonden quotiteiten) effectief diegene is die op de lijst staat ? Met andere woorden, moet de identiteit van de ondertekenaars gecontroleerdworden en door wie ? In grote VME's is het denk ik, niet mogelijk dat de syndicus alle eigenaars voldoende genoeg kent om te kunnen bepalen of iemand effectief al dan niet eigenaar is in een bepaalde VME (of misschien vergis ik mij hierin ?)
Andere vraag : hoe moeten volmachtdragers tekenen, in naam van of met hun eigen naam zeggende dat ze mandaat hadden van? of gewoon hun eigen naam zonder vermelding van niets ?