Verplichte levering na betaling

RegiRobert
Topic Starter

Verplichte levering na betaling

#1 , 07 jun 2012 08:32

Beste forumleden,

Ik heb onlangs een online bestelling uitgevoerd voor een TV-toestel op Vandeborre.be.
Dit toestel stond zeer laag geprijsd (waarchijnlijk foutje), maar ik ging er van uit dat het een stunt-promo was.
Daarna kon ik een leverdatum selecteren en heb onmiddelijk via creditcard (Mastercard) online betaald.
De betaling is geaccepteerd door Vandenborre.

Omdat het toestel nog niet geleverd is en de afgesproken leverdatum reeds is overschreden, heb ik , via e-mail, aan Vandenborre, de vraag gesteld wat er aan de hand is en waarom mijn TV-toestel niet is geleverd op de afgesproken datum.
Vervolgens heeft men mij geantwoord dat de levering wordt geannuleerd vanwege een foute prijs op hun webshop.

Mijn betaling is echter door hen geaccepteerd (ze vragen zelfs niet hoe ze dit bedrag kunnen terugbetalen).

Mijn vraag: Is de leevrancier verplicht om de goederen te leveren indien hij de betaling heeft geaccepteerd, of is er voor leveranciers ook zoiets als een "bedenktermijn" waarbinnen ze de levering kunnen annuleren.
Indien anulatie door de leverancier na acceptatie van betaling nog mogelijk is, dienen ze dit dan via een aangetekend schrijven uit te voeren en wat is de wettelijke termijn hiervan?

... en hoe zit het met de uitgevoerde betaling in dat geval?
Ik veronderstel dat ik recht heb om mijn centjes terug te krijgen.

Alvast bedankt,
Regi Robert
e-mail: regi_robert@hotmail.com

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tmespreu
Juridisch actief: Ja

#2 , 07 jun 2012 10:16

Hoe laag was het toestel geprijsd? (in de zin van 100€ voor een 40" FULL HD 3D-TV?)

Wat wil je bereiken, je geld terug of het televisie-toestel krijgen?

Turaki

#3 , 07 jun 2012 11:55

Fouten in de prijs zijn bindend voor de verkoper, indien de verkeerde prijs realistisch is. Indien de koper echter kan vermoeden dat de prijs fout is, kan de verkoop geannuleerd worden.

Reclame

bartvdv

#4 , 07 jun 2012 12:18

Op de website staat: "Pas bij het ontvangen van de bevestigingsmail is de koop gesloten.". Ik leid af uit jouw post dat je die niet hebt gekregen? Verder schrijf je zelf: "Dit toestel stond zeer laag geprijsd", waarmee je zelf aangeeft dat de prijs op de website twijfelachtig was. Het geld wordt automatisch teruggestort, maar moet eerst de nodige administratie passeren.

Fore

#5 , 07 jun 2012 12:21

http://www.hbvl.be/limburg/hasselt/hass ... video.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

bartvdv

#6 , 07 jun 2012 12:26

Dat is van de nood een deugd maken... En Delhaize kan het commercieel gezien goed gebruiken.

Terug naar “Consumenten Koop”