Beste,
Enkele weken geleden hebben wij online een tv meubel gekocht.
Dit werd netjes thuis geleverd en tijdens het zelf monteren vonden we dat dit iets te groot uitviel voor de voorziene plaats.
We hebben de montage bijgevolg stopgezet en onmiddellijk aan de leverancier gevraagd of we dit meubel mochten terugzenden en of we een kleiner meubel konden krijgen.
De leverancier ging hier (na licht aandringen) mee akkoord en we zijn dan persoonlijk het originele meubel terug gaan binnenbrengen en hebben een kleiner model terug mee naar huis gekregen.
De dag nadien bevestigen we aan de leverancier dat het tweede meubel perfect is en geven we onze bankrekening waarop het verschil in aankoopprijs mag teruggestort worden (=1000 euro).
De leverancier voelt zich niets aan ons verschuldigt maar omdat het originele meubel nog in perfecte staat is storten ze 500 euro terug.
Nu vragen wij ons af of de leverancier in zijn recht is om zomaar 500 euro in te houden?
We hebben hen al laten weten dat we akkoord gaan met een afhouding voor herverpakkings- en administratiekosten maar dat we 500 euro daarvoor echt te veel vinden.
De leverancier laat nu niets meer van zich horen.
Staan we sterk genoeg in onze schoenen om toch nog een extra bedrag terug te eisen van de leverancier?
Of moeten we ons neerleggen bij een verlies van 500 euro?
Alvast bedankt voor uw advies.
Vriendelijke groeten,
een online shopper