Verloren post

mava105
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verloren post

#1 , 05 jun 2012 16:53

Eind februari werd mijn 92 jarige huurster opgenomen op de spoedafdeling. Na 2 maanden mocht ze het ziekenhuis verlaten op voorwaarde dat ze werd opgenomen in een rusthuis.
15 april ondertekende ik de minnelijke verbreking voor het appartement (zonder opzeg-, noch verbrekingsvergoeding). Ik heb van de gelegnheid gebruik gemaakt om bijna de hele keuken te vernieuwen, alle kranen in de badkamer en alles te herschilderen. Vanaf 1 juni is het terug verhuurd, en de nieuwe huurder is aan het verhuizen.
In heel die tijdspannen kwamen er nog verschillende brieven voor de uitgaande huurster, die ik steeds in de brievenbus ging steken van haat neef; die door de vrederechter als bewindvoerder was aangesteld.
Die woont op 5 km van mijn deur (is dus telkens 10 km heen en terug)
Ik liet die brieven dan ook een paar dagen samenkomen alvorens ze naar ginder te brengen met de auto.
Nu beschuldigd die neef me ervan dat er diverse fakturen verloren zouden gegaan zijn in de periode tussen 15 april en heden.
In hoeverre is een verhuurder aansprakelijk voor de post die na het einde van de huurovereenkomst nog toekomt.
De bewindvoerder heeft nagelaten aan de post de nazending van de post te vragen. oest voor betaald worden, en dat deed hij niet graag..

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 05 jun 2012 17:26

Verhuurder (of volgende bewoner) zijn niet verantwoordelijk hiervoor.

Beter was misschien geweest om op de brieven het adres te doorstrepen met de vermelding dat de geadresseerde daar niet meer woont, om deze dan terug in een postbus te doen. Maar uiteindelijk moest u niets doen. Had u de brieven bij het oud papier gegooid, kon men u nog steeds niets ten laste leggen (hoewel dit niet echt getuigt van menslievendheid).

Franciscus

#3 , 05 jun 2012 19:32

Neef als bewindvoerder had een opdracht bij de post moeten indienen om alle brieven door te sturen naar zijn adres.
Maar de huurster wordt wel officieel in het rusthuis ingeschreven. Dus in principe zullen alle officiële instanties naar dat adres doorsturen.

U kan handelen zoals Turaki zegt .... terug aan afzender.... adres onbekend of adres gewijzigd....
Niet uw verantwoordelijkheid.... wel de zijne.

Reclame

mava105
Topic Starter

#4 , 05 jun 2012 19:56

Ik weet niet of die bewindvoerder wel te vertrouwen is. Er zouden 2 ziekenhuisfakturen verdwenen zijn, die verzonden werden met één week tussenruimte. En het zijn juist die 2 fakturen die verdwenen zijn. Ik denk dat hij ze zelf zoek heeft gemaakt, en probeert de schuld op iemand te steken.Alles samen heb ik nog zo'n 12 brieven ontvangen, en daar waren er verschillende bij in een omslag van het ziekenhuis.
Had hem trouwen saangeraden om de post te verwittigen, maar hij zegde toen dat ze bijna nooit post ontving, en als ze er al ontving het toch maar reklame was.
Ik weet dat hij me wettelijk niets kan doen, maar voel me toch wel een beetje gepakt.
Vanaf vandaag gaan dan ook alle brieven inderdaad bij het oude papier.

VDG2

#5 , 05 jun 2012 20:31

Vanaf vandaag gaan dan ook alle brieven inderdaad bij het oude papier.
Of naar de post met de melding dat ze er niet meer woont (om het oude besje wat te beschermen gezien haar bewindvoerder het niet al te nauw neemt met zijn opdracht)... :)

WP002

#6 , 05 jun 2012 20:45

U hebt al meer gedaan dan uw wettelijke plicht was. Terugsturen naar de afzender met vermelding 'woont niet meer op dit adres' is echter effectiever omdat het probleem dan aan de bron wordt aangepakt.

duma

#7 , 06 jun 2012 13:27

Inderdaad, gewoon in een rode postbus droppen met erop geschreven 'woont hier niet' of 'woont hier niet meer'.
Of gewoon naar de post gaan met een van de brieven en zeggen dat die persoon er niet meer woont. Wij kregen sindsdien nooit nog post aan van de vorige huurder en aangezien ik toen op het kantoor moest zijn, was dat een kleine moeite.

Het is in ieder geval de verantwoordelijkhied van de persoon zelf (of bewindvoerder) om te zorgen dat zijn correcte adres gekend is bij de juiste instanties.

Terug naar “Huren”