Verzoekschrift huurschade

NeleG
Topic Starter

Verzoekschrift huurschade

#1 , 01 jun 2012 12:48

Ik ben op zoek naar een verzoekschrift voor huurschade. Op de rechtbank konden we dit niet krijgen en zeiden ze dat we het zelf moesten opmaken, maar hoe in godsnaam kunnen wij weten welk artikelnummer wij moeten opgeven en wat er allemaal in moet staan?
Vervolgens heb ik nog een vraag i.v.m.de tijdsduur. Hoe lang, na het beëindigen van het contract, heb je tijd om zo'n verzoekschrift in te dienen? Wij zijn in het bezit van een plaatsbeschrijving voor en na de verhuur.

Met vriendelijk groeten,

Nele Geudens

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 01 jun 2012 13:03

Zoiets als een PB na de huur bestaat in feite niet. U dient en kan enkel een vergelijk maken met de originele intredende PB.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Vandebos

#3 , 01 jun 2012 17:30

In de link in onderschrift vindt u een standaard voorbeeld terug van een verzoekschrift art 1334bis/ev Ger.W., het standaard verzoekschrift voor huurgeschillen.

Een PB na de huur bestaat wel. Het is enkel niet bij wet verplicht ze op te maken, dit in tegenstelling tot de intredende plaatsbeschrijving. Bij betwisting van huurschade bv zal er aan een juridisch expert verzocht worden een plaatsbeschrijving van de actuele toestand op te maken en de hierin beschreven staat van het pand te vergelijken met de staat van intrede om tot een waardederving te komen.

Reclame

NeleG
Topic Starter

#4 , 02 jun 2012 00:04

Beste,

De huurders zitten er niet meer in en over de huur hebben wij al een vonnis gehad. MAAR nu hebben wij eindelijk een bestek gekregen van een aannemer en zouden wij ook graag van de huurschade (meer dan 5000 euro) iets terugzien. Het verzoekschrift waar u me naar doorverwijst gaat enkel over huurgeschillen en niet over de schade. Omdat ik niet goed weet hoe en wat, ben ik dus op zoek naar een document voor die schade.
Bedankt voor de reacties!

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 jun 2012 10:54

Er is blijkbaar al een vonnis ivm de huur en/of verbreking ervan geweest. Wat zegt dit vonnis over de huurschade?

NeleG
Topic Starter

#6 , 04 jun 2012 23:16

De huurschade was toen nog niet vastgesteld. De sleutels werden in de rechtbank overhandigd. Wij mochten nadien terugkomen met een verzoekschrift voor de huurschade, alleen vinden wij daar zo geen document van. En zelf ben ik daar écht niet goed in...
Bovendien is er ook geen borg meer voor handen, want die hebben ze mogen gebruiken voor achterstallige huur!

Terug naar “Huren”