Hallo,
In december 2011 koop ik bij een gekende telecomketen een smartphone met uitschuifbaar toetsenbord.
Zowat 4 maanden later, in april 2012, werken plots 2 toetsen van dat toetsenbordje niet meer goed. Aangezien zoiets niet zou mogen gebeuren met een bijna nieuw toetsenbord en aangezien het nog in garantie is, breng ik de GSM terug naar de winkel. De bediende belooft het toestel op te sturen en ik zou het zo'n 3 weken later terugkrijgen.
Een kleine 3 weken later belt de bediende enthousiast op dat het toestel terug is, hersteld is en dat er geen kosten zijn (dus dat de schade niet mijn schuld was). Ik ga het toestel halen maar test het pas thuis. Daar blijkt dat het probleem helemaal niet opgelost is. De toetsen werken nog altijd slecht. Het lijkt alsof men het toestel gewoon niet bekeken heeft of niet meer heeft gedaan dan een softwarematige factory reset (wat ik ook al geprobeerd had en niets opleverde).
Ik breng het toestel opnieuw terug. De bediende lijkt oprecht beschaamd en belooft het nog eens op te sturen. Meer kan hij niet doen.
Ondertussen lees ik op Internet gelijkaardige perikelen rond de service van deze winkelketen, o.a. van mensen die het toestel al 7x hebben laten opsturen, zonder resultaat. Het staat dus zowat vast dat de herstelservice stevig zijn voeten veegt aan zijn werk.
Ik begin dus te vrezen dat mijn toestel nog altijd niet hersteld zal zijn als het weer terugkeert of dat men plots kosten gaat uitvinden of mij de schuld gaat geven van het mankement.
Na een mail naar de marketingdienst van de keten krijg ik het hoogstbelachelijke bericht dat pas na 3 herstelpogingen de winkelketen krediet geeft om een ander toestel van dezelfde prijs te kiezen. Maar als ze het in 2 keer niet kunnen herstellen, kunnen ze het in 3 keer ook niet, hè! Op die opmerking krijg ik geen reactie meer.
Ondertussen zal ik het toestel al 6 weken kwijt zijn.
Wat doe ik als het toestel weer defect terugkomt? Heb ik recht op terugbetaling in geld? Er is momenteel niets in die winkel die me interesseert ... Ik wil nl. een toestel met uitschuifbaar toetsenbord en dat hebben ze nu enkel in een veel duurdere prijscategorie.
Heeft het zin om een aangetekende brief te sturen?
Ik weet uit ervaring dat klacht indienen bij de economische inspectie geen zin heeft want die mensen behandelen geen individuele klachten meer en sturen enkel gestandaardiseerde antwoorden.
Groeten,
Lenny