aankoop van eigendom met één van de kinderen

lachertje
Topic Starter

aankoop van eigendom met één van de kinderen

#1 , 22 mei 2012 11:42

Wij willen een eigendom aan kopen met één van onze kinderen

wij zouden tussen de 10 a 20% van de hypotheek willen aan gaan

1. kan dit nog? ikzelf ben 52 en herstelend van een ziekte? en mijn man 56 jaar

2. wat indien ik of mijn man overlijdt?

3. kunnen indien ik en mijn man overlijdt de andere kinderen hun deel van de eigendom hiervan opeisen? en het huis laten verkopen?

4. hoe regel ik het dat ik de andere kinderen niet benadeel hierin?

5. Wat als mijn dochter overlijdt? voor ons?

de andere kinderen zijn heel goed terecht gekomen (goed betaald werk)
dit kind werkt in een beschutte werkplaats en kan de hoge huurprijzen niet betalen
sociaal woningen elle lange wacht lijsten vandaar
en nee op dit moment hebben wij geen eigendom

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kingfisher

#2 , 23 mei 2012 11:40

OK, laten we het kind dat het huis koopt, kind A noemen.

1. Ja dat kan, natuurlijk zal de bank meer geld vragen/ een dure schuldsaldoverzekering. Let ook op dat alle hypotheekhouders *volledig* instaan voor de hypotheek, dus als kind A de hypotheek niet kan afbetalen, dan kan de bank eisen dat u de hypotheek *volledig* terugbetaalt. Vermoedelijk zal de bank een extra garantie eisen, bv dat jullie huis mee in de hypotheek gaat (met alle gevolgen van dien)
2. Zie boven: schuldsaldoverzekering
3. Neen, een hypotheek heeft niets te maken met eigendom, wel is het zo dat de schulden van de erfenis overgaat naar die erfgenamen die aanvaarden. Maar nogmaals, met een schuldsaldoverzekering zijn er normaal geen schulden meer bij overlijden.
4. Als u binnen drie jaar komt te overlijden, dan zal die 10-20% aanzien worden als een deel van de erfenis. Kind A krijgt dus minder.
5. Als een kind overlijdt, en het heeft zelf geen kinderen, dan gaat alles terug naar de ouders. Bij overlijden van kind A voor de ouders, gaat 1/4 per ouder terug. De rest kan per testament geregeld worden. Is er geen testament, dan gaat 1/4 per ouder naar de ouders, de rest wordt verdeelt onder de broers en zussen.

lachertje
Topic Starter

#3 , 23 mei 2012 13:05

bedank kingfisher

is een heel duidelijk uitleg

en ben opgelucht dat wij op deze manier kunnen zorgen dat alles goed terecht zal komen

voor al de andere kinderen ga ik zorgen dat ook zij hun deel krijgen, zodat kind A gewoon voort kan blijven wonen

Reclame

Terug naar “Kopen”