zonnepanelen, condensatieketel en energie audit

K0ZZM0
Topic Starter

zonnepanelen, condensatieketel en energie audit

#1 , 22 mei 2012 13:18

Ik heb vorig jaar een nieuwe condensatieketel geplaatst alsook zonnepanelen, kan iemand mij vertellen hoe ik die in mijn belastingen moet ingeven?
Is dit dezelfde korf? Hoe en waar moet ik die ingeven, ik vermoed dat ik dit over verschillende jaren moet ingeven maar hoe en in welk(e) vak(ken).

40% van condensatieketel + 40% zonnepanelen

40% van +- 4000€ afgerond voor de condensatieketel = 1600€
40% van +-15000€ afgerond voor de zonnepanelen = 6000€

2680€ is het plafond voor de aftrek maar 3680 voor zonnepanelen als ik mij niet vergis....

Moet ik dan beide bedragen optellen en 7600€ en is dit totaal overdraagbaar op maximum 3jaar?
Moet ik dan de eerste 2 jaar 3680€euro invullen en de rest het laatste jaar?
Zit in het eerste jaar dan die 1600€ van de condensatieketel in de 3680€ of niet, mag dit op die manier?
Of moet ik de condensatieketel scheiden van de rest?

Alsook heb ik een energie audit laten uitvoeren waar kan ik die invullen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KristofKDB

#2 , 22 mei 2012 13:58

Indien de woning ouder is dan 5jaar:
Condensatieketel + energie audit opnemen in vak 1318
Zonnepanelen opnemen in van 1320

Dit voor u aandeel in de woning en voor het totale bedrag inclusief BTW. TOW berekend zelf de 40% en draagt eventueel over naar latere aanslagjaren.
When there's a single thief, it's robbery. When there are a thousand thieves, it's taxation.

K0ZZM0
Topic Starter

#3 , 22 mei 2012 14:24

Als ik het goed begrijp moet ik dit maar 1x invullen, zij zorgen voor het overdragen naar volgende jaren?
Volgend jaar moet ik daar niets meer voor invullen?

Als dit het geval is.... amai, chapeau, thumbs up!

Maar dan stel ik mij de vraag waarom ze hetzelfde niet doen voor het hypotecaire lening? Je vult uw geleende kapitaal in, rentevoet en looptijd eenmalig in en zij zorgen voor de opvolging/aftrek gedurende de totale looptijd van de lening.

Reclame

wanton

#4 , 22 mei 2012 16:04

Op je eerstkomend aanslagbiljet staat vermeld welk bedrag je volgend jaar moet invullen op je belastingbrief. Het programma berekenT dat maar je moet het toch nog vermelden op je volgende aangifte.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

KristofKDB

#5 , 22 mei 2012 18:09

Als je aanslag is gevestigd vooraleer je een nieuwe opgave indient, staat dit vooraf ingevuld. Best wel even verifiëren natuurlijk.
When there's a single thief, it's robbery. When there are a thousand thieves, it's taxation.

K0ZZM0
Topic Starter

#6 , 08 jun 2012 14:39

ik krijg foutmeldingen bij tax on web, dat ik ook 1346 moet invullen, heb ik neen gedaan.
Maar nu moet ik ook 1334 invullen heb ik ook gedaan maar blijft mij een error geven alsof ik niet heb ingevuld....

K0ZZM0
Topic Starter

#7 , 08 jun 2012 15:16

blijkbaar een bug want na een paar opslaan en terugkeren werkt het...

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”