wachten op meubels

Florre10
Topic Starter

wachten op meubels

#1 , 17 mei 2012 22:11

Beste mensen,

Eind januari hebben wij in een meubelzaak een volledige eetkamer besteld en voorschot betaald. De levertermijn ging een 6-tal weken zijn, en bij levering zouden wij telefonisch op de hoogte gebracht worden. De 6 weken ging voorbij zonder telefoontje, maar omdat we toch nog niet konden verhuizen, hadden we hier ook niet echt problemen mee, we bleven gewoon rustig afwachten. Eind april dacht ik dan eens binnen te springen in de meubelzaak, om toch maar eens te informeren of het nog lang zou duren... En daar stond ik dan voor gesloten deuren.. Ondertussen zijn we een maand verder, hebben we mails gestuurd, getelefoneerd, maar nergens komt reactie op. Er gaan geruchten dat de winkel "in faling" zou zijn, maar of dit dan ook waar is, is ook maar de vraag. Tot overmaat van ramp zat ook ons duplicaat van de bestelbon in mijn portemonnee, die enkele weken geleden gestolen is. Dus een bewijs dat we een voorschot betaald hebben, is er ook al niet..

Nu is de vraag vooral wat onze mogelijkheden nog zijn? Kunnen wij ergens navragen of er echt problemen zijn met de zaak? Moeten we wachten tot een deurwaarder onze bestelbon ontdekt? En wat gebeurt er als wij ergens anders meubels aanschaffen? Hebben wij nog het recht om (zonder duplicaat) ons voorschot terug te vragen?

Alvast bedankt voor mogelijke antwoorden!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 mei 2012 08:52

kan je naam/adres van de winkel eens geven (via pm)? dan kunnen we zien of die winkel effectief in faling is.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”