Overlast huurder gerelateerd aan drugs

Marrit
Topic Starter

Re: Overlast huurder gerelateerd aan drugs

#31 , 30 mar 2012 11:28

Zitting is eergisteren geweest.
Had alles keurig voorbereid met een gerubriceerde stapel documenten waaruit bleek dat we al heel veel stappen gezet hadden die uiteindelijk nergens toe geleid hadden. Uiteindelijk zal het misschien niet veel uitgemaakt hebben omdat huurder uiteraard niet op kwam dagen.

Gisteren kon ik bij de griffier een ongetekend vonnis ophalen. Hiermee naar de gerechtsdeurwaarder maar die wil een orgineel exemplaar hebben voordat er actie ondernomen kan worden.

Vandaag dan proberen om de huurwaarborg bij de bank op onze rekening te krijgen. Moest volgens deurwaarder lukken met een niet getekend exemplaar. Heeft even geen haast.
Ik hoop dat de getekende uitspraak snel in de brievenbus valt!

Tot en met huurder vertrokken is zal ik hier indien nodig een kort een berichtje plaatsen.
Lijkt me voor soortgelijke gevallen prettig om dankzij jullie steun een vervelende situatie van A naar een uiteindelijke positieve Z te kunnen volgen.
Pffffffff

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#32 , 30 mar 2012 12:14

Marrit, heel fijn dat je ons op de hoogte wil houden van de voortgang van je zaak.
Ik zou bij deze nog eens een warme oproep willen doen aan posters van een probleemsituatie. Zoals Marrit het gezegd: aan de hand van de voortgang en afloop van zulke cases kunnen we héél veel bijleren. en dat is toch de bedoeling van dit forum.

Marrit
Topic Starter

#33 , 07 apr 2012 14:43

Huurwaarborg is inmiddels door ons ontvangen. Wat je na zo'n uitspraak wenst is: huurder zo snel als mogelijk buiten krijgen. Heb zelf in dit proces door onwetendheid extra vertraging aangebracht:

Er kwam maar geen orginele uitspraak in de brievenbus. Na een telefoontje met de griffie bleek dat ik dat specifiek had moeten aanvragen. Met de desbetreffende dame afgesproken dat ik de ochtend daarna het getekende vonnis zou ophalen (ik kon qua tijdsgebrek niet diezelfde dag). Helaas was er de ochtend daarna wel een dame aanwezig maar geen ondertekend vonnis. Heb voor elke pagina een euro voldaan en toen na veel excuses weer naar huis en na de lunch weer terug en uiteindelijk had ik het felbegeerde papier!

Het was inmiddels Goede Vrijdag en mijn hoop dat eea voor de Paasdagen in gang gezet kon worden was al grotendeels verdwenen. In de wachtruimte van de deurwaarder was het aanschuiven geblazen. Talrijke inwoners moesten/wilden blijkbaar op deze dag hun achterstallige termijnen gaan betalen. Uiteindelijk is er voor mij een dossier aangelegd en heb 300 euro betaald. Mocht het nu zo zijn dat huurder binnen een maand uit zichzelf vertrekt (wat ik betwijfel) dan is het hiermee klaar. Zoniet dan zal huisuitzetting daadwerkelijk geschieden.

Indien a.s. dinsdag geconstateerd wordt dat er inderdaad 300,= euro op hun rekening staat (heb met bancontact voldaan) komt men in actie. Contant betalen zou misschien 1 dagje tijdswinst kunnen opleveren.....

Reclame

Marrit
Topic Starter

#34 , 03 mei 2012 13:11

Paar dagen geleden brief ontvangen deurwaarder. Indien ik uitdrijving wens: z.s.m. 900,= euro betalen. Meteen betaald en nu weer even afwachten.

abc1234

#35 , 03 mei 2012 18:40

Op welke datum werd het vonnis betekend? Uw laatste post dateert van ongeveer een maand geleden dus u zou de huurder er een dezer dagen moeten kunnen uitzetten indien het vonnis toen betekend werd.

Marrit
Topic Starter

#36 , 14 mei 2012 11:55

Inderdaad, huurder wordt overmorgen uitgezet!
Zal zelf met de sleutel ook aanwezig zijn. Wat een grote opluchting zal dit veroorzaken aangezien ik gisteren weer gebeld werd door een van de huurders. Ze zaten met de poltie te praten binnen in hun appartement. Ik heb blijkbaar vergeefs geprobeerd duidelijk te maken dat we toch echt alleen op die bepaalde datum samen met de deurwaarder bewuste huurder kunnen buiten krijgen. Heb aan de agent gevraagd of hij het hen nogmaals kon proberen goed uit te leggen. Die wilde voor alle zekerheid wel weten of er toch echt een gerechtelijk vonnis aanwezig was.
Ik begrijp heel goed dat men het inmiddels meer dan beu is. Ook ik heb veel geduld maar ik zal hem woensdag met veel liefde en plezier uitzwaaien!

Marrit
Topic Starter

#37 , 20 mei 2012 10:55

Huurder is inmiddels vertrokken.

Complimenten voor alle betrokkenen want het ging naar mijn idee uiteindelijk zeer snel en efficient. Deurwaarder + assistente, wijkagent en twee heren die de rommel naar buiten mochten dragen naar het trottoir. Slotenmaker had er in een wip een nieuw slot in gezet + op onze aanvraag ook een nieuw slot op de inkomdeur.
Na het noteren van de meterstanden verdwenen alle betrokkenen en bleven wij achter met een toch wel erg gehavend appartement.
In de kinderwagen van de bovenbuur (stond in de entree) vonden we 6 injectienaalden, eentje in de huiskamer.

Het is echt ongelofelijk hoe een appartement binnen 8 maanden tijd compleet uitgewoond kan worden! Ik zal u de detailbeschrijving onthouden. We zijn nu aan het schoonmaken, over een paar weken mag de volgende huurder het gaan betrekken en dan hopen we dat we deze ellende snel achter ons kunnen laten.

Terug naar “Huren”