Vraagje over garantie gsm

Seppe9041
Topic Starter
Berichten: 3

Vraagje over garantie gsm

#1 , 19 mei 2012 21:58

Graag had ik even geluisterd of ik iets kan doen aan het volgende.

Mijn vriendin heeft een goede maand geleden een gsm aangekocht ( Samsung txt) bij Media markt.
Na het gebruiken van de gsm was deze echt niet tevreden over de kwaliteit. Zo gaat de batterij nog geen dag mee, blijft de gsm heel vaak haperen, verstuurd de gsm berichten 2x of komen deze totaal niet aan.

We hebben dan eens een andere batterij gekocht, andere sim kaart ingestoken maar zonder enig resultaat...
Verder hebben ik me nog wat geïnformeerd over deze gsm en blijkt er weinig positieve ervaringen met deze gsm te zijn.
Dus dit type gsm lijkt zo uit te fabriek te komen...

Vandaag zijn we naar media markt geweest en het probleem heel degelijk en duidelijk uitgelegd. Daar werd ons op een héél onvriendelijke manier gezegd dat de gsm enkel opgestuurd kon worden naar Samsung zelf, iets waar mijn vriendin zeker niet mee akkoord is. Want dan zit ze tijdelijk zonder gsm en krijgt ze een gsm met de zelfde problemen terug.
Omruilen voor andere gsm van de zelfde waarde ( 160€ ) was ook geen mogelijkheid.

Kan er me iemand vertellen wat ik kan ondernemen?
Ik heb al mail naar media markt en samsung verzonden maar dit lijkt me een straat zonder einde.

Mvg Schamp S.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore
Berichten: 1298

#2 , 19 mei 2012 22:43

dat de batterij maar zeer kort meegaat ligt wss aan een app die om de zoveel tijd de wifi aanschakelt, een master reset kan al zeker helpen. (ik heb momenteel ook GSM problemen, mijn gsm is nu al voor de 2de maal in reparatie (6-7 weken reparatie terwijl ik hem zelf nog maar 2 weken heb gehad)).

Verder heeft mediamarkt het recht om dit eerst te proberen te herstellen. Alles wat u voorstelt, een commerciele geste dat mediamarkt niet hoeft te doen.

Verder raad ik eens de wetgeving te lezen:
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1&numero=1" onclick="window.open(this.href);return false;

EDIT:
Art. 1649quinquies... § 2. In eerste instantie heeft de consument het recht om van de verkoper het kosteloze herstel of de kosteloze vervanging van het goed te verlangen behalve als dat onmogelijk of buiten verhouding zou zijn. Elke herstelling of vervanging moet, rekening houdend met de aard van het goed en het door de consument beoogd gebruik, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de consument verricht worden.
De kosten bedoeld in het vorige lid zijn de kosten die moeten worden gemaakt om de goederen in overeenstemming te brengen, namelijk de verzendingskosten en de kosten die verband houden met loon en materiaal.
Voor de toepassing van het eerste lid wordt een vorm van genoegdoening geacht buiten verhouding te zijn indien zij voor de verkoper kosten meebrengt die, vergeleken met de alternatieve vorm van genoegdoening onredelijk zijn, gelet op :
- de waarde die het goed zonder het gebrek aan overeenstemming zou hebben;
- de ernst van het gebrek aan overeenstemming;
- de vraag of de alternatieve vorm van genoegdoening concreet mogelijk is zonder ernstige overlast voor de consument.
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Franciscus
Berichten: 39719
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 mei 2012 23:42

http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.oivo.be/NL/doc/dcdc/all/document-1541.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”