Onwillige huurder studentenkamer

Nielsk
Topic Starter

Onwillige huurder studentenkamer

#1 , 16 mei 2012 21:26

Beste forummers,

Een van mijn studenten-huurders zou einde juni vroegtijdig een einde willen maken aan het einde van zijn huurcontract (geen woninghuur), dat voor een jaar is afgesloten en normalerwijze eindigt begin september. Het gaat om een Pool die in Danzig gedomicilieerd is. De huurwaarborg bedraagt 2 maanden. Ik ben niet van plan deze terug te geven, aangezien de huurder door vroegtijdig te vertrekken contractbreuk pleegt. De huurgelden van april en mei werden echter nog niet betaald en ik verdenk hem ervan twee maanden huurachterstal te willen opbouwen om dan eind juni er vanonder te muizen.

Kan hier iets tegen gedaan worden? I.v.m. het vroegtijdig beëindigen van de huurovereenkomst bepaalt het contract dat dit enkel kan gebeuren met wederzijdse instemming. Indien mijn vrees werkelijkheid zou worden ben ik alleszins niet van plan om een procedure te starten tegen iemand die in Danzig woont en zou liever preventief optreden indien mogelijk.

Bedankt voor uw antwoorden,

N.K.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 16 mei 2012 23:08

Indien het om een gemeubileerd kot gaat valt u onder artikel 1758BW en heeft de student gelijk.

Kot contracten worden bovendien door vele vrederechters geacht te zijn aangegaan voor de duurtijd van het academische jaar dat eindigt op 30 juni.

U kan de huurder voor de vrederechter dagen, gelet op het feit dat het echter reeds mei is vrees ik dat u mogelijkerwijs zal moeten vorderen in Polen...

Reclame

Terug naar “Huren”