Beste wie dan ook,
Even proberen Een kort beeld te schetsen van deze ,helaas, ingewikkelde situatie
Ik raakte zwanger van mijn vriend en na aandringen om naar de abortuskliniek te gaan heb ik besloten om het kindje te houden en de relatie te beiindigen. Ik woonde in belgie en heb met verder steun Van de overheid mijn kind gekregen in ditzelfde land.de vader is ook belg en was aanwezig bij de bevalling.Hierna ben ik bij mijn ouders ingetrokken zodat ik niet de harde val van alleenstaande moeder hoef te ervaren.dit is in nederland. Ze is nu 8 maanden.de vader ziet haar 1keer per week maar is niet erkend en heeft ook nooit alimentatie betaald of enige steun geleverd.
Nu wil hij erkend worden, zo snel mogelijk. Word mijn dochter dan ook belg? Valt ze dan onder het nederlands rechtsysteem? Kan hij een soort co-ouderschap eisen?(dit kan namelijk in belgie,ook een reden dat ik naar nederlnad ben verhuisd om dit te voorkomen)
Normaal geen probleem, maar hij is verre van een evenwichtig persoon en vanop een afstand of af en toe geen probleem, maar hij heeft al meerdere keren laten blijkn dat hij niet volledig te vertrouwen is.(gedachten van pedofiel te zijn spoken door zijn hoofd verteld hij mij etc)
Als laatste heeft hij mij een sms gestuurd dat hij mij"graag zou mollen maar niet kan door het gerecht"
Is dit een bedreiging waar ik iets mee kan? Stel,dat hij het ooit zou doen, zou ik dan en document kunnen laten opstellen dat mijn dochter onder de hoede van haar grootouders,mijn ouders, komt?
Bedankt voor de tijd
Vriendelijke groeten,
SB