#7 , 14 mei 2012 23:25
hallo,
allemaal heel erg bedankt voor de snelle antwoorden. ik zie dat ik inderdaad niet duidelijk geweest ben. we hebben een 9 jarig huurcontract maar hebben dit in ons 2de jaar opgezegd. normaal moesten we dus 2 maand opzegvergoeding betalen. via mail heeft hij me verteld dat hij akkoord ging met het feit dat we slechts 1 maand moesten betalen. (omdat we geschilderd hadden enz).
is een mail een bewijsstuk of kan hij daar later nog moeilijk over doen? het is zo dat mijn vriend deze middag naar de huurdersbond geweest is en ze hem daar vertelden dat die 850 euro die hij vraagt gerechtvaardigd is, en dat we blijkbaar ook niet te moeilijk moeten doen want dat hij opeens nog van gedacht kan veranderen ivm onze opzeg. daar vertelden ze hem dat een mail geen bewijsstuk is.. nu, de lavabo is dus een goed jaar oud maar ik wil inderdaad wel een expert aanstellen, maar omdat onze huisbaas ook een bouwfirma heeft, heeft hij waarschijnlijk veel connecties in dat wereldje. daarom dat we echt wel zeker moeten zijn dat hij een onafhankelijk onderzoek instelt. nu, het gaat hier echt om een klein brokje die heel goed hersteld is geweest. ik dacht ook dat de hele lavabo daarom niet vervangen moet worden. zijn tegen argument was: "maar het blijft schade, want het is niet meer als nieuw". maarja, is dat niet ergens normaal na gebruik dat niet alles er even nieuw meer uitziet? de rest van het appartement hebben we echt perfect achtergelaten, hij kan zeker niet klagen hoor van ons...we hebben zelfs moeten aandringen om de lavabo te mogen herstellen, aangezien we geen sleutels meer hadden...dusja, die expertise klinkt goed, in de hoop dat hij dit aanvaard, en ons toch niet die 2 maand waarborg aanrekent als stok achter de deur.. en we natuurlijk een onafhankelijk persoon kunnen kiezen. wie mag die expert trouwens uitkiezen? nogmaals heel erg bedankt, we zitten al 3 maand te worstelen met dit probleem en hebben zelf totaal geen idee waarop we wel of niet recht hebben..bedankt!