Problemen met teruggave waarborg

Anielita
Topic Starter

Problemen met teruggave waarborg

#1 , 10 mei 2012 00:04

Hallo allen,

Blij voor jou, Filouke, dat het goed is afgelopen. Ik ben in dezelfde situatie: eind maart verhuisd en nog steeds geen waarborg teruggezien. Met 1 verschil: de eerste verhuurder heeft het geld nooit op een geblokkeerde rekening gezet. Het app is verkocht en de nieuwe eigenaar beweert natuurlijk dat hij de waarborgsom niet gekregen heeft. Toen ik de sleutels teruggaf zei hij dat hij het geld wel zou terugstorten, maar van de intrest (waar de huurder ook steeds recht op heeft) wilde hij niet weten. 5 weken verder, nog steeds niets. Ik kan amper communiceren met die man, want hij spreekt alleen maar wat gebrekkig Engels. Bestaat er zoiets als een maximumtermijn waarbinnen hij de waarborg moet terugstorten?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 10 mei 2012 08:36

U zal de huidige eigenaar aangetekend in gebreke dienen te stellen wegens het nog niet terugbetalen van de waarborg inclusief de geaccumuleerde gemiddelde bank rente. (2% op jaarbasis wordt doorgaans genomen). Geef de eigenaar in uw schrijven 10 kalenderdagen na kennisname de tijd om het bedrag in kwestie op uw rekening te storten. Deel hem mee dat u bij gebrek aan betaling binnen de gestelde periode dit schrijven beschouwd als de enige en definitieve ingebrekestelling en verplicht zal zijn de rechtbank in te schakelen om de sommen waar u recht op heeft te innen. Maak de eigenaar er attent op dat de kosten van een geding, rekening houdend met RPV, deurwaarderskosten, gerechtelijke intresten en gerechtskosten een veelvoud kunnen bedragen van de som die hij u schuldig is en weigert uit te keren.

sluit af met: "enkel voor de goede orde en om kennisname te garanderen wordt dit schrijven u zowel aangetekend als per gewone post bezorgd."

Reclame

Terug naar “Huren”