Enorm bedankt voor uw reactie, Kali.
Ik begrijp uw standpunt en ben dezelfde mening toegedaan. Ik was ook het arrest van het Hof van 14 maart 2002 tegengekomen.
Ik kan dus volgens u de wering van de toekomstige conclusie ook vragen aangezien ik maar 1 termijn heb.
Maar wat dan met de optie (die de Rechtbank mss liever ziet ipv ineens de 'wering' te vragen) van een aanvullende termijn te vragen zodat ik toch nog kan antwoorden als hij een conclusie neerlegt? Stel dat hij die TIJDIG neerlegt (dus voor het verstrijken van zijn laatste termijn) dan heb ik nog 3 maand eer de rechtsdag is en heb ik in principe dus nog 'tijd' om een bijkomende termijn te vragen...
Als ik een bijkomende termijn kan vragen, KAN ik dan wel de wering vragen? Daar zit ik een beetje vast mee hoe dat beoordeeld zal worden. De Rechter kan mss oordelen "waarom vraag je de wering? je had nog maanden de tijd om op de laatste conclusie van tegenpartij te antwoorden', begrijp je? Waarschijnlijk zit ik in een foute denkpiste
Plus: los daarvan: stel dat ik nu reeds vraag om de volgende conclusie te weren, en de voorzitter gaat hier niet op in en ik antwoord niet meer op die laatste conclusie (want je kan niet de wering vragen van een conclusie waarop je reeds geantwoord hebt..) dan heb ik gewoon helemaal niet meer geantwoord op die laatste conclusie en heeft tegenpartij er nog bij 'gewonnen' ook want: zijn conclusie is niet geweerd én ik heb niet geantwoord.