aanbod munten verzameling

theask
Topic Starter

aanbod munten verzameling

#1 , 08 mei 2012 23:33

Over laatst kreeg ik (net als vele andere vermoed ik) een brochure in de bus waar je een 2 euro collectie munt kon wisselen tegen 2 euro vrijblijvend.
Ik dacht deze te bestellen voor m'n vriendin, en heb het bestelformulier ingevuld. (heb hier direct een bevestiging via mail ontvangen) echter toen ze thuis kwam blijk dat ze deze reeds had.
Ik heb dezelfde avond nog een mailtje terug gestuurd om m'n deze te annuleren.
Echter vandaag (weekje later) ontving ik deze als nog in de bus, ik heb reeds enkele keren gemaild en naar het klanten nummer gebeld maar steeds zonder reactie.
ik begin momenteel wat wantrouwig tegen deze firma te staan.

Ga ik ergens in de fout door niet te storten ?
Er is nergens iets getekend

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Filip63

#2 , 08 mei 2012 23:51

Volgens mijn bescheiden opinie zijn zaken die u toegestuurd worden zonder dat u ernaar vraagt van u zonder dat u ze hoeft te betalen. U hoeft dus de muntenverzameling niet terug te sturen, niet te betalen. Hou goed het bewijs van verstuurde mail bij, stuur hem door naar een ander e-mailadres ook. Een mail is rechtsgeldig bewijs. Laat best de firma zo snel mogelijk weten dat u hun zending ontving terwijl u deze binnen de gestelde termijn annuleerde door de reeds verstuurde mail door te sturen met bijkomende opmerkingen. Ze zullen u wellicht vragen deze terug te sturen, wat u niet hoeft te doen. Ze waren immers op de hoogte gesteld dat u deze niet meer wou. Nogmaals, dit is mijn bescheiden mening. Mocht ik zelf in de situatie zijn, dan zou ik het zeker zo doen! U kunt u ook abonneren op TestAankoop of iemand die lid is van die organisatie vragen dit voor u voor te leggen. Consumenten zijn vaak de dupe van niets ontziende bedrijven. Ze worden gelukkig beschermd door consumentenorganisaties. Let wel, ik ben geen medewerker van TestAankoop. Het is alleen een hint.
Laatst gewijzigd door Filip63 op 09 mei 2012 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 08 mei 2012 23:53

Klopt niet: er werd een bestelformulier ingevuld en doorgestuurd. Er is dus niets ongevraagd opgestuurd.
Door een mail te sturen met de vraag om te annuleren wordt het waterdichte bewijs geleverd dat er besteld werd.
Laatst gewijzigd door roharro op 08 mei 2012 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Filip63

#4 , 08 mei 2012 23:55

De bestelling werd binnen de wettelijke termijn geannuleerd en is dus sindsdien onbestaande. Stuurt men dan een week later toch nog de goederen, dan zijn ze verworven.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 mei 2012 08:50

De bestelling werd binnen de wettelijke termijn geannuleerd en is dus sindsdien onbestaande. Stuurt men dan een week later toch nog de goederen, dan zijn ze verworven.
Wie zegt dat er geannuleerd is? Er is enkel geannuleerd als de juiste annulatieprocedure gevolgd is. Indien annulatie niet via mail kon, is er helemaal niets geannuleerd.

Langs de andere kant: als er besteld is via een invulformulier op een website, zal de verkoper wel moeten aantonen dat de topic starter weldegelijk zelf dit formulier ingevuld heeft. De mail die hij nagestuurd heeft, is hier echter wel een begin van bewijs van, uiteraard...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105

#6 , 09 mei 2012 12:22

Daarbij komt dan nog dat dergelijke munten, die via folders in de brievenbussen worden verkocht, gewoonlijk maar een fraktie waard zijn van de waarde die je ervoor hebt betaald. :(

Lanox

#7 , 09 mei 2012 12:48

Gaat het toevallig over de 2 euro voor 2 euro acties van een bepaalde onderneming? Die zijn 2 euro waard en daar kan U gewoon mee betalen als U ze beu bent. Het "vrijblijvend" gedeelte is dat U bestookt gaat worden met nieuwe aanbiedingen.

theask
Topic Starter

#8 , 09 mei 2012 13:00

inderdaad van het munthuis.be
http://www.munthuis.be/10jaareuro" onclick="window.open(this.href);return false;

ja, daar ben ik ook een beetje bang voor, vandaar dat ik graag wil weten wat ik moet doen
ik wil niet ergens akkoord mee gaan door te betalen anders heb ik er geen probleem mee gewoon even de overschrijving uit te voeren.

ook vindt ik het maar raar dat ik geen reactie krijg op mijn mail, ze geven zelf het adres op als klantendienst
ik heb ook nog even gezocht op een annulatie procedure maar vindt hier niets van, tenslotte heb ik geannuleerd nog ruim binnen de bedenkingstermijn, die loopt nu nog steeds indien dit 14 werkdagen omvat.
Laatst gewijzigd door theask op 09 mei 2012 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Vandebos

#9 , 09 mei 2012 13:22

ehehe ik heb deze middag mijn koude schotel betaald met de exclusieve munt die ze voorstellen.... zo exclusief zal ie dus niet wezen...

theask
Topic Starter

#10 , 09 mei 2012 13:43

ehehe ik heb deze middag mijn koude schotel betaald met de exclusieve munt die ze voorstellen.... zo exclusief zal ie dus niet wezen...
Ken er ook niks van :-) 't was gewoon om de vriendin een plezier te doen.

Terug naar “Consumenten Koop”