Erkenning van een kind door vader

priscila2012
Topic Starter

Erkenning van een kind door vader

#1 , 08 mei 2012 20:35

Ik ben momenteel 5 maanden zwanger. Tot nu toe geen rustige zwangerschap door de vader van mijn kind. Dit is een Egyptenaar die illegaal in Belgie verblijft en bovendien nog een strafblad heeft (pooierschap en drugsdealer). Hij valt mee steeds lastig, is agressief, dreigt mij zelfs iets aan te doen (ben al 2x naar de politie gegaan) en zit steeds te zeggen dat wanneer mijn kind geboren zal zijn, hij een DNA test gaat opeisen en vervolgens het kind gaat erkennen. Dit is alles, in mijn ogen om zijn papieren sneller te krijgen om in Belgie te verblijven. Ik wil dit uiteraard vermijden, ik wil helemaal geen contact meer met hem, leef in een voortdurende angst en weet als gevolg niet meer wat doen. Mijn vraag is, wat kan ik het beste doen? Kan hij mijn kind idd zomaar erkennen? Ook heb ik schrik dat hij mijn kind zal ontvoeren van zodra hij bezoekrecht krijgt. Ik ben zelfs van plan om te verhuizen zodat hij dit kind nooit te zien krijgt, maar wat als hij toch het DNA test zal opeisen, dan weet hij mij toch te vinden? Heeft hij ook recht om mee te gaan tijdens doktersbezoeken en tijdens de bevalling? want bij het vorig doktersbezoek stond hij er wel (heb hem wel niet binnengelaten).
Hopelijk is er hier iemand die mij raad kan geven ,wat en hoe ik het beste alles kan doen want ben echt ten einde raad...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette

#2 , 08 mei 2012 23:23

Heeft elke man gewoon maar het recht om een DNA test te eisen van het kind dat ik draag?
Indien ik aan geen enkele man het mede-onderhoud van mijn kind vraag, waarom zou iemand waar ik ooit het bed mee deelde, me kunnen verplichten om een DNA test te laten uitvoeren?

(sorry, deze vraag sluit aan bij de topicstarter, vandaar).

Turaki

#3 , 09 mei 2012 08:15

Yep, iedere man kan vaderschap claimen. Indien voldoende aanwijzingen dat dit wel kan kloppen, kan de rechtbank ook een DNA-test opleggen.

Maar, tot dan heeft hij geen rechten als vader. Dus niet meegaan naar de dokter, niet aanwezig op de bevalling, geen kraambezoek. Bespreek dit al met uw arts, en eventueel ook met het personeel van de kraamafdeling waar u gaat bevallen.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 mei 2012 11:34

En bij elke vorm van lastig vallen aangifte bi politie.
Daar ook al vermelden dat hij illegaal enz is.
Als je zijn adres hebt kan je dit ook al doorgeven.

Terug naar “Andere”