nieuwe eigenaar huurwoning

Vandebos

Re: nieuwe eigenaar huurwoning

#46 , 04 mei 2012 13:43

Als de verhuurder deze woonst niet als hoofdbewoning wenst te gebruiken blijft het me onduidelijk waarom hij er zijn domicilie plaatst? Gelet op bepaalde overheidstoelagen en dergelijke lijkt domiciliefraude me niet onmiddellijk uitsluitbaar.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#47 , 04 mei 2012 14:27

Het bewijs dat de eigenaar de woning niet betrekt kan met alle middelen van recht bewezen worden. Bijvoorbeeld getuigenbewijs.
Als u kan aantonen dat er aanwijzingen zijn kan u de rechter misschien overtuigen om de tegenpartij of de nutsmaatschappijen te verplichten de facturen van verbruik van het afgelopen jaar ter griffie neer te leggen (Ger. W. Art. 877. Wanneer er gewichtige, bepaalde en met elkaar overeenstemmende vermoedens bestaan dat een partij of een derde een stuk onder zich heeft dat het bewijs inhoudt van een ter zake dienend feit, kan de rechter bevelen dat het stuk of een eensluidend verklaard afschrift ervan bij het dossier van de rechtspleging wordt gevoegd. Art. 871. De rechter kan niettemin aan iedere gedingvoerende partij bevelen het bewijsmateriaal dat zij bezit, over te leggen.)

JohnD

#48 , 04 mei 2012 15:18

Als de verhuurder deze woonst niet als hoofdbewoning wenst te gebruiken blijft het me onduidelijk waarom hij er zijn domicilie plaatst? Gelet op bepaalde overheidstoelagen en dergelijke lijkt domiciliefraude me niet onmiddellijk uitsluitbaar.
Ik heb de posts niet allemaal teruggelezen, maar als volgens U de eigenaar de woonst als domicilie gebruikt en hij er toch niet permanent verblijft is het idd. wel domiciliefraude en zelfs niet uitsluitbaar.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

Franciscus

#49 , 04 mei 2012 15:35

Kwartierinspecteur..... kent die de huidige bewoner?
Heeft deze ambtenaar kennis van zijn werkelijke verblijfplaats???

vincent10
Topic Starter

#50 , 04 mei 2012 20:21

M.a.w, ik kan het beste proberen om via de politie aan te tonen dat het domiliciefraude is? Blijkt dit te lukken, dan vervalt natuurlijk de periode van 2 jaar die ze moet bewonen.
Dank jullie voor de respons

vincent10
Topic Starter

#51 , 06 mei 2012 09:38

Ga ik laten uitzoeken Franciscus, ik ga maandag contact opnemen met de wijkagent en kijken wat ik hieraan kan doen. Zal toch moeten lukken om de agent te vragen om paar maal daar aan de deur te gaan om te kijken wie daar woont.
Zal hij er vanzelf achter komen dat huis onbewoond is, en zeker als ik erbij vermeld dat dit ruikt naar domiciliefraude.

JohnD

#52 , 06 mei 2012 15:14

Voorzichtig te werk gaan is de boodschap zonder teveel stof te doen opwaaien, want 18m huurschadevergoeding is toch ook weer niet te verwaarlozen, en de andere partij zal er alles aan doen om daaraan te ontsnappen.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Franciscus

#53 , 08 mei 2012 11:17

Zeker als je kwartieragent niet kent beter wachten tot NA de verplichte periode.
Zelfs al eens langsrijden kan nooit geen kwaad.
Een van de vroegere betrouwbare buren??? kan ook al info geven

maar steeds de periode in het oog houden.

vincent10
Topic Starter

#54 , 09 jul 2012 11:08

Kort samengevat nu:
wijkagent kan/doet niets zoalng hij geen opdracht van de gemeente krijgt om dit na te checken.
dienst bevolking van de gemeente kan na een verklaring van mij iemand langs sturen om na te kijken of er daadwerkelijk iemand woont, woont er niemand word er met diegene contact opgenomen op het adres waar die wel verblijft en kan diegene zich eerst verdedigen waarom die niet op dit adres verblijft....maw, dan is de persoon wel verwittigd natuurlijk

enige oplossing volgens mij, gerechtsdeurwaarder vaststelling laten doen en zaak met advocaat van maken .....(het moet toch altijd geld kosten in dit land voor de gedupeerden om je recht te halen)

of zijn er andere oplossingen?
bij voorbaat dank

vincent10
Topic Starter

#55 , 14 jul 2012 13:01

Niemand??

Franciscus

#56 , 14 jul 2012 14:21

Het ergens anders ingeschreven staan is bij mijn weten nog altijd een wanbedrijf.
Kwartierinspecteur moet niet wachten op een toelating om een misdrijf vast te stellen...het opsporen en vaststellen van misdrijven in het algemeen
is nl de kerntaak van politieambtenaren.
In de opgegeven topic heb ik wat wetgeving betreffende takenpakket politie opgegeven.

Zowel wetboek strafvordering als wet politieambt zijn duidelijk.
Het weigeren een vaststelling te doen is miskenning aangifte verplichting voor strafbare feiten door die politieambtenaar.
Er is wel een administratief luik ...met woonstonderzoek door de kwartierinspecteur als verlengstuk van de bestuurlijke overheid.
En een gerechtelijk luik nl het wanbedrijf van niet of foute inschrijving als strafrechtelijk vervolgbaar feit maar de kwartierinspecteur de verplichting heeft de procureur des Konings in te lichten door middel van een PV.

http://www.juridischforum.be/forum/view ... olitieambt" onclick="window.open(this.href);return false;

vincent10
Topic Starter

#57 , 08 dec 2013 10:49

Ondertussen veel gebeurd....Heb advocaat in de arm genomen en gerechtsdeurwaarder vaststellingen laten doen.

Om een lang verhaal kort te maken, uit de vaststelling door gerechtsdeurwaarder blijkt dat huiseigenaar er niet woonde, maar woning verhuurd is, het adres van de huiseigenaar heeft ook maar paar maanden op het adres gestaan van woning die ik huurde.

Dit alles is voorgekomen voor de vrederechter, waarbij tegenpartij als verweer had dat de eerste brief die me toegestuurd is de brief is die telt, en niet de tweede die me paar dagen nadien ook aangetekend is toegestuurd.
Volgens de rechter telde de tweede brief wel degelijk, en is ook aangetoond dat eigenaar er niet woonde, zijn adres er niet lang genoeg gestaan heeft zoals de wet voorschrijft.
Vonnis is dan ook in mijn voordeel uitgesproken in october 2013, huiseigenaar is veroordeeld tot betalen van 18 maanden huur, rolrecht, rechtsplegingsvergoeding en intresten.
Nu te horen gekregen dat ze hoogstwaarschijnlijk in hoger beroep gaan...

Word vervolgd

Franciscus

#58 , 08 dec 2013 23:08

Is de kwartierinspecteur uiteindelijk in gang geschoten?

vincent10
Topic Starter

#59 , 09 dec 2013 19:59

Nee Franciscus, deze gaf geen medewerking, bij navraag aan haar melde ze me dat ze niet op vraag van 'n gewone burger hier op in mag gaan, ook de gemeente werkte niet mee, zodoende deurwaarder ervoor ingeschakeld.

Terug naar “Huren”