probleem met herstelling onder garantie bij X

quansey
Topic Starter

probleem met herstelling onder garantie bij X

#1 , 20 apr 2012 07:26

hallo,

ik heb een lang aanslepend hersteldossier bij X
Gaat over een gsm waar een bepaalde functie steeds uitviel.
Is eerste maal binnen geweest in december. Probleem was even weg, maar kwam dan terug.

Nadien half maart terug binnen gedaan. Toen ik hem dan mocht terug ophalen functioneerde hij helemaal niet meer: hij startte zelfs niet op.
Ik heb toen zwaar gediscussieerd met zowel de winkel, als de naverkoopdienst als hun consumentendienst, maar dat hielp allemaal niets: de gsm moest opnieuw binnen.

Ik heb hem nu gisteren terug opgehaald, en de gsm werkt, alleen... hij is nu vergrendeld op provider Vodafone, terwijl ik van m'n leven nog nooit met Vodafone ben in aanraking gekomen. Volgens internetfora is dat een codebeveiliging die er specifiek wordt opgezet.
Ik begin dus kwaad opzet te vermoeden intussen...
Ik kan er dus niet mee bellen omdat m'n simkaart niet op Vodafone staat...

Kan ik hier iets tegen doen? Ik voel me zwaar ge***** door hen en wil dit niet zomaar laten gaan.
Ik had al een klacht ingediend vorige week over hun gebrekkige dienstverlening en weigerachtige houding bij de ombudsdienst voor Telecom, maar die verklaren zich onbevoegd.
Ik heb toen ook een klacht ingediend bij FOD Economie hierover. Maar daar heb ik nog geen bericht van terug.

Hoe kan ik deze praktijken aan de kaak stellen?

Ik ga intussen contact opnemen met de fabrikant van het toestel om dit bij hen aan te klagen.
Maar ik zit door die kwieten wel met een GSM waar ik gewoon niet mee kan bellen.

[namen bedrijven, Lees regels forum:Vandebos]

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 20 apr 2012 08:58

Woont u in Nederland of in België?

quansey
Topic Starter

#3 , 20 apr 2012 15:58

Woont u in Nederland of in België?
In België

Reclame

JPV

#4 , 20 apr 2012 17:03

Dan heb je 9/10 een andere GSM gekregen of is deze volledig én foutief geherprogrammeerd. Terug naar de winkel en een correcte herstelling eisen. heb je dat al gedaan?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 apr 2012 17:35

http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://statbel.fgov.be/nl/modules/regul ... arche2.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

wat leesvoer...

Fore

#6 , 20 apr 2012 20:49

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1&numero=1" onclick="window.open(this.href);return false;
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

quansey
Topic Starter

#7 , 20 apr 2012 23:06

Dan heb je 9/10 een andere GSM gekregen of is deze volledig én foutief geherprogrammeerd. Terug naar de winkel en een correcte herstelling eisen. heb je dat al gedaan?
Ik heb vandaag meermaals contact gehad met eerst hun dienst naverkoop en dan hun Consumentendienst.
De dienst naverkoop stelde uiteindelijk voor dat ik op hun site zou kijken naar een gelijkwaardig toestel en dat ze dan zouden bekijken om een omruiling te doen.

Alleen, de gelijkwaardige toestellen qua functionaliteit, zijn allen duurder dan hetgeen ik vorig jaar voor mijn toestel heb betaald.
Ze willen enkel het oorspronkelijk bedrag als waardebon beschikbaar stellen en niet meer.

Maar ik vind dat ik niet moet opdraaien voor een meerkost omdat het door hun toedoen is dat de gsm niet werkt.
Alleen blijft dat argument in dovemansoren vallen.

daboytommy

#8 , 05 mei 2012 16:46

Beste,

kan u de dag van vandaag echt geen gelijkwaardig toestel voor die prijs vinden? Dat zou me verbazen gezien de prijsevolutie van gsmtoestellen daalt terwijl de functionaliteit alleen maar toeneemt. Wat voor toestel hebt u precies?

quansey
Topic Starter

#9 , 08 mei 2012 01:33

Beste,

kan u de dag van vandaag echt geen gelijkwaardig toestel voor die prijs vinden? Dat zou me verbazen gezien de prijsevolutie van gsmtoestellen daalt terwijl de functionaliteit alleen maar toeneemt. Wat voor toestel hebt u precies?
Een LG GT540. Was vorig jaar een echt koopje

Ik heb de functionaliteit vergeleken met de op de website van de fabrikant opgelijste smartphones, zoals de dienst naverkoop had voorgesteld.
De enige toestellen die een vergelijkbare functionaliteit hadden, waren wel wat duurder (+- 60-70€) en van andere merken omdat er quasi geen LG's meer op de site stonden.

De algemene directie Controle & Bemiddeling van de FOD Economie stelt me nu voor de winkel in gebreke te stellen mits een aangetekend schrijven.
Garantie op een ommekeer in hun houding hiermee heb ik geenszins, maar 't is blijkbaar quasi het enige wat ik nog kan ondernemen...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#10 , 08 mei 2012 10:48

Een waardebon. In de wetgeving staat indien geen gelijkwaardig terugbetaling.

Net bij een grote winkelketen.... tablet werkt niet.... gingen eerst herstellen ... gaat niet ... wilde waardebon geven van toestel komt niet (meer) binnen.
Had wetgeving meegegeven met eigenaar tablet en deze heeft firma eventjes op de regels gewezen... geld gaat gestort worden....

PS maar krijg je geen ander (iets duurder) toestel in de plaats?

Terug naar “Consumenten Koop”