Ik ben sinds 20 november 2007 overgeschakeld van internetprovider naar telenet. (Ik was voordien klant bij academic broadband - tiscali - scarlett)
De installateur van telenet had mij toen verteld dat zij (telenet) mijn vorige internetabbonement gingen afsluiten en dat ik zelf niks meer moest doen.
Nu merkte mijn zoon vorige maand op dat ik nog steeds via een automatische domiciliëring abonnementsgelden aan het betalen was aan scarlett.
Ik had dit niet door want ik nam aan dat scarlett van telenet was (ik ken hier niet zoveel van)
Ik heb dus bijna 5 jaar lang voor zowel telenet als scarlett betaald, terwijl ik scarlett sinds 20 november 2007 nooit heb gebruikt ?
Hierop heb ik gebeld naar scarlett, en heb ik het abbonnement opgezegd. Ik heb bevestiging van de stopzetting gehad bij brief.
Aan de telefoon hebben zij mij verteld dat ze inderdaad konden zien dat ik nooit gebruik had gemaakt van hun diensten.
Mijn vraag was nu of ik de betaalde abbonnementsgelden kan terugvragen aan scarlett (ik heb de aansluiting nooit gebruikt, ik wist niet eens dat die er was, en scarlett heeft bevestigd dat ik de aansluiting niet heb gebruikt).
Het gaat immers over een groot bedrag (+/- 27 euro per maand voor 5 jaar).
Is het de moeite om hiervoor een advocaat aan te spreken, of is er misschien een eenvoudigere procedure?
Dank bij voorbaat,
Rigo