Verhuurder kan niet opzeggen, dus is er ook geen sprake van opzegtermijn, vergoeding, en alle andere zaken in de huurwet.
Verhuurder tracht contract te laten verbreken, en zal dit voor de vrederechter moeten doen. Indien de vrederechter hem niet volgt, kan de verhuurder u de eerste 3 jaar niet opzeggen, en dan enkel mits betaling van 9 maanden (waar u het over had).
Indien de clausule werkelijk in het contract staat, en de verhuurder heeft dit zo getekend, staat u volgens mij redelijk sterk.
Hartelijk dank. De clausule staat wel degelijk in het contract. Uw visie klopt met wat ik dacht, probleem is wel dat wij er onder geen enkele voorwaarde meer kunnen gaan wonen omdat wij geen vertrouwen meer hebben in de verhuurder.
Dus moet hij ons het volgende:
1 - Terugbetaling van het voorschot dat gestort werd aan het immo-kantoor en dat infeite hun commissie is
2 - Schadevergoeding van minstens 9 maanden huur, ik zeg wel minstens omdat hij ons zonder enige reden heeft opgezegd voor wij er wonen en ik daar geen precedent van kan vinden.
3 - Schadevergoeding vanwege de precaire situatie waarin hij ons brengt: wij MOETEN een geschikte woning waarin mijn echtgenote kan ontvangen en dat voor 1 juni! Dit is quasi onmogelijk en zal onvoorziene kosten met zich meebrengen.
Verbeter me als ik het verkeerd inschat,
Groetjes,
Paul