ex vriendin wil niet tekenen om huurwaarborg terug te krijge

bvs
Topic Starter

ex vriendin wil niet tekenen om huurwaarborg terug te krijge

#1 , 27 apr 2012 12:07

Hallo,

Ik ben woning aangekocht dus ik ben onlangs verhuisd. Daarvoor woonde ik samen met mijn toenmalige vriendin. Na een bepaalde tijd is het verkeerd afgelopen tussen ons. Zij is intussen ook verhuisd naar een andere woonst.
Nu krijgen we elk nog de helft van de huurwaarborg terug (elke 600€). Maar zij wilt mijn leven zo zuur mogelijk maken en wil niet tekenen om de waarborg terug te krijgen. Omdat ze weet dat ik het geld broodnodig heb, aangezien ik alleen een huis aangekocht heb.

Ze wil dat ik de 600€ eerst stort op haar rekening. Dat ga ik uiteraard niet doen, want ik moet nog 280€ terug van haar, van oa geleend geld, de laatste maand huur dat zij niet betaald heeft,...

Kan ik hier juridisch gezien iets mee doen? Haar een aangetekende brief sturen dat ze mij in gebreke stelt van het terug vorderen van de huurwaarborg of iets dergelijks?
Als ik haar een aangetekende brief stuur, zal ze die hoe dan ook gewoon negeren. Onderneem ik beter onmiddellijk iets met een advocaat? Probleem is dat ik hier momenteel niet veel geld aan wil verkwisten...

Alle bruikbare info is welkom!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 27 apr 2012 13:19

Via AS afspraak vragen om vrijgave waarborg te tekenen, dat u bij weigering op haar kosten dit voor de vrederechter gaat vorderen.
Met vriendelijke groeten uiteraard, en ook kopie met gewone post opsturen (en naar elkaar verwijzen).

j.demoor

#3 , 29 apr 2012 08:54

‘Nu krijgen we elk nog de helft van de huurwaarborg terug ‘ . Ik ga ervan uit dat dit vastgelegd is in een vonnis of in een door alle partijen getekende overeenkomst.

Ik ga ervan uit dat die huurwaarborg in bewaring is bij een bank. Ga dan naar die bank en eis uw helft van de waarborg op vertoon van uw akte. Weigert de bank u die helft te betalen leg dan klacht neer bij Bemiddelingsdienst Banken - Krediet – Beleggingen(=Ombudsman) Belliardstraat 15-17,Bus8,1040 Brussel.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

bvs
Topic Starter

#4 , 30 apr 2012 14:04

Dit is niet vast gelegd in een vonnis.
Op de rekening staat 1200€ (huur van 2 maand) + interest.
Daarvan hebben we elk 600€ betaald.
De rekening staat op naam van ons beide...

Terug naar “Huren”