verhuring gemeubeld onroer goed: problemen

Artis

Re: verhuring gemeubeld onroer goed: problemen

#16 , 24 apr 2012 22:08

artis, het probleem met geld-budgetbeheer door OCMW is dat de persoon in kwestie ten allen tijde dit beheer kan opzeggen. Dit beheer gebeurt op vrijwillige basis van de persoon in kwestie.
OCMW kan dit niet opleggen.
Weet ik ook wel, maar een budgetbeheer is niet noodzakelijk opgestart omwille van geldproblemen, wanbeheer of wat dan ook.
Het kan ook gezien worden in sommige gevallen als een soort van voorlopige bewindvoering.
Idd, vrijwillig, sommige cliënten zijn echter al 10-15 jaar in beheer, hebben een spaarpotje van dik 10000 euro, alé, het zijn niet allemaal sukkelaars hoor ;) akkoord, dit is een minderheid, maar die hulpverlening is in principe levenslang.

Bij anderen kan je de stelling ook omdraaien. Door het budgetbeheer is de kans groter dat het geld binnen komt. Omdat het OCMW helpt wordt hij geweigerd door de eigenaar, maar als diezelfde persoon eerst in de rats draait, de verhuring reeds heeft vooraleer hij later in contact komt met het OCMW, tja ...
Maar uiteraard kan het OCMW zich niet persoonlijk borg stellen, is gewoonweg onmogelijk. Soms loopt het idd fout, maar dat is nog altijd te wijten aan de huurder zelf.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Artis

#17 , 24 apr 2012 22:09

artis, het probleem met geld-budgetbeheer door OCMW is dat de persoon in kwestie ten allen tijde dit beheer kan opzeggen. Dit beheer gebeurt op vrijwillige basis van de persoon in kwestie.
OCMW kan dit niet opleggen.
..... Of dat het OCMW de persoon in kwestie geen leefloon meer wil uitbetalen, omdat hij zich niet 100% aan de regels houdt..
Wie heeft het hier over leefloon? Er zijn vele vormen van inkomsten, sommigen werken zelfs, echt waar! :)

Artis

#18 , 24 apr 2012 22:14

Of dat het OCMW eens het contract gesloten zijn handen volledig van iedere verantwoordelijkheid aftrekt...
Ik heb met jou in een ander topic hier al over gesproken dacht ik. :)

Het OCMW kan een individuele vraag van een nieuwe niet-vaste cliënt helpen om eens te bemiddelen, de huurwaarborg voor te schieten enz. Maar verder dan dat hebben wij geen zaken met dat dossier. Het kan vaak slechts een eenmalige hulpverlening zijn. Als na 8m er iets fout loopt, kan moeilijk die verantwoordelijkheid op het OCMW afgeschoven worden.
Jouw antwoord destijds was idd wat vergaander, maar het lijkt me overbodig hierop opnieuw in te gaan ;) Het ene OCMW is ook het andere niet natuurlijk. ;)

Reclame

dinno
Topic Starter

#19 , 28 apr 2012 20:39

artis, heb gelezen dat budgetbeheer "beperkt" is in tijd (wat bedoelt men uiteraard met "beperkt"...)

heb ook vernomen dat het uitkeren van een leefloon enkel afhangt van de plaatselijke sociale werker, men houdt zelfs geen rekening met het feit of de persoon in kwestie een onroerend goed heeft of niet, (heb zo iemand als potentiële huurder gekend)

en wat met art.60? hoe zit dat juist in mekaar? (1 jaar werk verzekerd door ocmw en daarna wordt leefoon opgetrokken of kan men gaan stempelen?...)

dinno
Topic Starter

#20 , 05 mei 2012 19:46

niemand een antwoord op mijn vorige vraag?

artis??

met dank voor ev reply

Terug naar “Huren”