Koper betaalt niet

CRSJ
Topic Starter

Koper betaalt niet

#1 , 24 apr 2012 14:53

Hallo,

Twee maanden geleden verkocht ik mijn iPod aan iemand van wie ik dacht dat het een vriend was, deze had destijds tijdelijk geen werk en ging me zo snel mogelijk betalen, ik had gezegd binnen de twee weken. Een week later echter kwam ik erachter dat hij de iPod had doorverkocht aan iemand anders voor 50 euro minder. Ondertussen heeft hij werk, en ik heb nog steeds geen geld gezien.
Is er enige manier waarop ik het geld alsnog kan krijgen? Hetzij met ingebrekestelling?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 apr 2012 18:03

Er staat dus niets op papier.
Wat u kan doen is een aangetekend schrijven ( en een gewone brief) waarin u het verhaal uit de doeken doet.
U begint met plaats en datum van opstellen.
Vermelding AANGETEKEND en opgesteld in 2-voud (moet gelijk zijn aan aantal partijen).
Aan Jan Janssens
Janssensstraat 123
te 1234 Janssensstad
Op datum 123 heb ik mijn iPod aan u verkocht. Dit voor een overeengekomen bedrag van € Y.
U had op dat ogenblik geen geld en ik was akkoord dat u mij binnen de 2 weken ging betalen.
Ik heb u ondertussen reeds gesproken/gebeld .... kortom wat voor stappen je al gedaan hebt.
Tot op heden heb ik van u nog geen geld gekregen.
Ik verzoek u dan ook binnen de 14 dagen het overeengekomen bedrag te storten op rek nr 123456789.
Mocht u dit niet doen zal ik genoodzaakt zijn de nodige stappen te zetten en u te dagvaarden voor de bevoegde rechtbank.
Deze brief geldt als ingebrekestelling en als enige kennisgeving
Voor de goede orde wordt deze brief ook via de gewone post verzonden.
Bij niet betaling zullen wij tevens ook de wettelijke en gerechtelijke intresten opeisen.

mvg
Piet Peeters

Je zou hier bijna kunnen zeggen dat het mogelijk ook oplichting/misbruik van vertrouwen is wat het een strafbaar feit maakt...
'goederen overhandigd voor bepaald doel en voor iets anders gebruikt'...

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”