Offerte ondertekend, kan ik hier van afzien.

Bion
Topic Starter

Offerte ondertekend, kan ik hier van afzien.

#1 , 23 apr 2012 21:12

Mijn moeder heeft een jaar geleden een offerte ondertekende van 17000€ voor het plaatsen van een ballustrade op haar terras.
Dit deed ze impulsief( niet slim dus) en met een gladde verkoper, doch had ze vermeld dat dit mss finacieël niet haalbaar was. Maar mss wel binnen een jaartje.
Nu een jaar later krijgt ze melding dat ze komen opmeten en plaatsen. Ze antwoord de aannemer ze wil afzien van de overeenkomst omdat het fincieel niet zal gaan.
Waarop deze antwoord dat er een schadevergoeding van 30% moet betaald worden, hetzij 5100€.
En de enige onkosten die de aannemer heeft gehad is het langs komen om een offerte te maken en een brief te sturen met een schade eis
Kan hier iets aan gedaan worden ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 23 apr 2012 21:43

17000 euro voor een ballustrade . . . is deze gemaakt van puur goud of van een ander speciaal materiaal?

ik kan mij moeilijk inbeelden dat een terras op een appartement zodanig groot is dat het 17000 euro zou kosten.

Turaki

#3 , 23 apr 2012 22:22

Wat staat er juist in de offerte betreffende annulatie kosten, en vergelijkbare kosten indien aannemer in gebreke blijft? Welke termijn stond opgegeven?

Reclame

Bion
Topic Starter

#4 , 24 apr 2012 12:15

Haar terras 12m op 5m, enkel 1 zijde en 1 breedte moet een balustrade komen, hier bij zou wel een trap zijn. Vandaar die 17000€, ik vind het ook heel veel.
Zou ik met een tegen offerte (van minder)kunnen aantonen dat de aannemer enkel uit was op de schadevergoeding, wetende dat mijn moeder dit moeilijk kon betalen.
De aannemer is een firma uit Nederland, ze had deze gevonden via internet.
Ik heb zelf de documenten nog niet gezien, deze liggen bij de advocaat. Maar ik ga deze ook zeker eens goed bekijken.

Drone

#5 , 24 apr 2012 12:45

afhankelijk wat er in de offerte staat, lijkt mij, dat een jaar wachten om nog maar te komen op meten, een gegronde reden is om de "overeenkomst" te verbreken.

Terug naar “Consumenten Koop”