werkstraf

mccoy016
Topic Starter

werkstraf

#1 , 22 apr 2012 13:41

Eind februari ben ik door de CRB van Gent veroordeeld tot een werkstraf. Mocht ik de werkstraf niet uitvoeren, krijg ik alsnog een voorwaardelijke celstraf. Inmiddels heb ik reeds de Burgelijke partijen vergoed maar heb ik nog steeds niets vernomen van de rechtbank inzake de werkstraf of de gerechtskosten. Naar verluidt moet je de werkstraf binnen het jaar uitvoeren en zou je worden gecontacteerd door een justitieassistent, is dit correct? Dien ik dan maar gewoon af te wachten hiertoe?

Alvast dank voor de reactie!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 apr 2012 22:22

Loopt idd via justitieassistent.
Eens contact opnemen met justitiehuis van uw arrondissement.
http://www.belgium.be/nl/justitie/Organ ... tiehuizen/" onclick="window.open(this.href);return false;

mccoy016
Topic Starter

#3 , 23 apr 2012 11:57

Kan ik niet beter gewoon wachten tot zij contact opnemen?
Ten slotte hoop ik misschien door de hoge werkdruk mijn werkstraf kunnen ontlopen en de gerechtskosten, of is dit niet realistisch?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 apr 2012 18:10

U kan ook naar het buitenland verhuizen....

werkstraf

#5 , 17 mei 2012 06:57

U zal na een 2 à 3 tal maanden schriftelijk gecontacteerd worden door de justitieassistent met een uitnodiging tot afspraak. U zal uw voorkeuren tot aard van de werkstraf kenbaar kunnen maken, de eindbeslissing ligt weliswaar steeds bij de assistent. Daarna zal u moeten wachten tot de assistent u contacteert wanneer hij of zij een geschikte plaats voor u heeft gevonden (2tal maanden).

Indien u geen werkstraf wou moest u in de eerste plaats gaan voor een opschorting/voorwaardelijke straf. Een werkstraf wordt enkel 'toegekend' indien u erom vraagt (kan nooit opgelegd worden), het is immers een gunst (bespaart u een 'strafblad', indien het nog 'blanco' is; let wel, strafblad is blanco maar werkstraf is wel gekend bij het parket in geval nieuwe vervolgingen/veroordelingen).

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”