huurcontract vroegtijdig opzeggen

thegouvernator
Topic Starter

huurcontract vroegtijdig opzeggen

#1 , 22 apr 2012 13:32

ik zit met een vraag ik ben in september alleen gaan wonen en heb een huurcontract van 1 jaar getekend nu zou ik dit vroegtijdig willen opzeggen in het huurcontract staat er niets vermeld van boetes kan er mij dan een boete worden opgelegd als ik vroegtijdig opzeg? alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 22 apr 2012 13:34

U kan niet vroegtijdig opzeggen, tenzij de verhuurder akkoord is. En waarschijnlijk gaat hij wel een vergoeding vragen hiervoor, als hij al akkoord gaat.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 apr 2012 10:51

http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

sharky01

#4 , 26 apr 2012 11:34

goede vrienden huurden een woonst, ze trokken er in en de eerste avond waren ze weer weg. Mijn kameraad heeft longproblemen en kreeg er precies geen lucht.
Achteraf bleek dat huis héél lang leeg gestaan te hebben en de duffe geur zat volgens mij (ben het zelf gaan bekijken ) in het complete behang.
Ze huurden via een makelaar die nu ook nog een opzeggingsvergoeding v drie maanden eist ze verbleven er geen 24 h en s'anderdaags was alles weer verhuisd.
Nu komt het: bij de plaatsbeschrijving was de eigenaar niet aanwezig en ook het huurcontract werd niet ondertekend door de eigenaar. Wat nu, is dat contract wel rechtsgeldig?

Terug naar “Huren”