Uitkopen huis

Renato
Topic Starter

Uitkopen huis

#1 , 22 apr 2012 12:35

Hallo, 11 jaar geleden is mijn vader gestorven.
Wij ( de 3 zonen) hebben toen een document ondertekend dat het deel (van vader)van onze erfenis naar moeder gaat tot ze overlijdt.
M.a.w. zij bezit heel de "taart", geld & huis.
Mijn vraag; kan ik mijn 2 broers en moeder (terwijl ze nog leeft) uitkopen indien ik het huis wil ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 apr 2012 14:40

Wij ( de 3 zonen) hebben toen een document ondertekend dat het deel (van vader)van onze erfenis naar moeder gaat tot ze overlijdt.
Mijn vraag; kan ik mijn 2 broers en moeder (terwijl ze nog leeft) uitkopen indien ik het huis wil ?

Neen want u bent geen mede-eigenaar. Bovendien kan het vruchtgebruik niet verplicht omgezet worden indien het om de gezinswoning gaat.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

wanton

#3 , 22 apr 2012 21:04

Ik vraag me toch steeds af waarom zo iets gedaan wordt! Vertelt u wel wat er juist gebeurd is : vraag bij het kantoor van Registratie welke de juiste eigendomsverhouding is in het huis.

Nu , u kan uw moeder echter nooit (doen) verplichten haar deel te verkopen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Renato
Topic Starter

#4 , 22 apr 2012 22:49

Ja, dit is exact wat er gebeurd is.
Ik zal zeker niet mijn moeder doen verplichten haar deel te verkopen. Zij zou zelfs graag willen dat ik het koop maar niet aan de volle geschatte prijs!
Zijn er nog andere mogelijkheden?

Terug naar “Kopen”