hoge waterfactuur door nalatigheid verhuurder

gigi_azran
Topic Starter
Berichten: 2

hoge waterfactuur door nalatigheid verhuurder

#1 , 19 apr 2012 19:06

Ik woon sinds september in een appartement waar heel wat gebreken zijn. 1 van de gebreken is het toilet dat voortdurend blijft lopen. Sinds het begin heb ik dit gemeld, zowel telefonisch als mondeling. Pas in januari en februari heb ik een aangetekende brief gestuurd en eergisteren zijn ze het eindelijk komen herstellen. Nu heb ik laatst mijn meterstand van het water moeten doorgeven en ik heb op 6 maand iets meer dan 200m³ verbruikt. Dat zou neerkomen op een factuur van meer dan 850€. En dit omdat de verhuurder zolang gewacht heeft om het toilet te komen herstellen. Heb ook even mijn plaatsbeschrijving nagekeken en daar staat zwart op wit dat het toilet niet afsluit. Kan ik de verhuurder laten opdraaien voor die hoge factuur?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 39739
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 apr 2012 19:15

En waarom sloot het toilet niet af?
Wat was de herstelling?
Waarom is shell-kraantje niet dichtgedraaid?

JANNECP
Berichten: 4

#3 , 19 apr 2012 21:16

Ik heb net gelezen dat wanneer het waterverbruik met meer dan 50% is toegenomen en dit min met 200 m³ moet de watermaatschappij een kijkje komen nemen en kan er eventueel een regeling getroffen worden.

http://www.vmw.be/_uploads/Afdeling_com ... nt_VMM.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

pagina 27

Reclame

roharro
Berichten: 13438
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 19 apr 2012 22:03

Ik heb net gelezen dat wanneer het waterverbruik met meer dan 50% is toegenomen en dit min met 200 m³ moet de watermaatschappij een kijkje komen nemen en kan er eventueel een regeling getroffen worden.

http://www.vmw.be/_uploads/Afdeling_com ... nt_VMM.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

pagina 27
Dat geldt enkel als er overmacht in het spel is. Als de bewoner maandenlang heeft staan toekijken hoe het leidingwater in zijn toilet bleef stromen zonder in te grijpen dan zal de watermaatschappij geen tegemoetkoming doen!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

gigi_azran
Topic Starter
Berichten: 2

#5 , 20 apr 2012 15:10

@Franciscus: het binnenwerk van het toilet was kapot waardoor het niet meer afsloot en het water bleef lopen. De shell-kraan kon niet dichtgedraaid worden aangezien die ook kapot was. Ondertussen is zowel het kraantje als het toilet vervangen.

Ik vraag ook niet dat de watermaatschappij tussenkomt. Ik vraag of ik de factuur kan doorschuiven naar de verhuurder.

mava105
Berichten: 22882
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 20 apr 2012 16:11

Toch die van het meerverbruik.
Terloopt: een shellkraantje kalkt na enige tijd aan en is dan niet meer met de hand te bedienen. Het is echter niet stuk. Met een tang kan je het wel nog sluiten, en daarna gaat het gewoonlijk wel weer vlot dicht.

Terug naar “Huren”