Hallo,
Kan mijn moeder of stiefvader het bezoekrecht/omgangsrecht afdwingen?
Het is allemaal begonnen toen ik, voor een tijdje, zou gaan inwonen bij hen voor er bovenop te komen.
Wat ik niet wist, is dat zij al enige tijd relatieproblemen hadden en hij heeft mij daarin betrokken zodra ik daar ingetrokken ben.
Ik heb ondertussen ik bij hen woonde iemand leren kennen en een relatie mee begonnen. Dat kon hij niet aanvaarden, want hij is/was blijkbaar verliefd op mij.
Als ik in het weekend dan naar mijn vriend ging, MOEST ik naar mijn stiefvader een bericht sturen om te vragen hoe het met HEM ging, deed ik dit niet, kreeg ik de volle laag zondagavond als ik terug ging naar hen of kreeg ik dreigberichten, in het weekend al, met vanalles en nog wat in. Ook heeft hij mij vanalles en nog wat wijs gemaakt, dat het zo ver is gekomen dat ik klacht ben gaan indienen bij de politie en bij mijn vriend ben gebleven en iet meer ben teruggekeerd. En dat zagen zij blijkbaar als stalking... En daarmee is hij uiteindelijk gestopt na deze klacht. Dit even ter info.
Zou mijn moeder of stiefvader na dit alles bezoekrecht of omgangsrecht afdwingen? Zij hebben nog nooit contact gehad met het kind, ik beval pas binnen 7 weken, maar hebben daarvan wel al eens iets gezegd tegen mij, voor de kinderen van mijn zus, maar, naar mijn weten, tot nu niets voor ondernomen.
Vriendelijke groeten,
Saskiad