grootouder slaapt bij mijn stiefzoontje

sitokiah
Topic Starter

grootouder slaapt bij mijn stiefzoontje

#1 , 17 apr 2012 12:08

bij deze wil ik even de situatie uitleggen mijn vriend en ik verwachten over een maandje zelf een zoontje ( ben dus nu 8maand in verwachting) maar mijn vriend heeft al een zoontje van 3.5 jaar nu in het begin kwam ik met mijn vriend zijn ex niet overeen waardoor de kleine regelmatig achter onze rug naar mijn schoonmoeder werd gebracht sinds kort heb ik ontdekt dat mijn schoonmoeder samen met mijn stiefzoontje in 1bed slapen en dat soms een nichtje van mijn vriend (10 jaar) daar ook nog is bij slaapt dus met 3 zelfs. nu ik sinds kort met mijn vriend zijn ex wel overeen kom blijkt het dus dat de kleine zowel bij haar als bij ons niet meer alleen wil slapen en zij wist mij ook te vertellen dat dit wettig niet mag van dat samen slapen. nu ben ik hier zelf al een paar keer opzoek werk over gaan doen maar kan hier niets over terug vinden of dit nu wel of niet mag.

maar ik heb een beetje bang dat binnenkort mijn zoontje en mijn stiefzoontje samen met hun bonnie in 1bedje gaan liggen waar ik persoonlijk ook niet echt voor sta te springen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Moraelin

#2 , 17 apr 2012 12:51

Ik heb ook lang bij mijn grootmoeder samen in bed geslapen toen ik kleiner was (<10j) en daar werd opgevangen. Ik heb daar nooit een probleem mee gehad, 3 zou waarsch. wel wat teveel geweest zijn. Mijn zoon slaapt ook af en toe bij mijn moeder als hij daar verblijft of als we op weekend zijn. Hij vind dit ook wel leuk zo.

Maar persoonlijk zou ik het nu ook niet zo'n goed idee vinden om mijn zoon op regelmatige basis dit te laten doen, nu is dit eens om de paar maanden, elke andere week zou wat veel zijn en zou idd wel kunnen leiden tot gewendvorming.

Qua mogen of niet denk ik niet dat er enige vorm van regels hieromtrent bestaan, het gaat nog altijd om directe familie. Moest het nu om verre familie of kennissen gaan dan is het een volledig ander verhaal.

sitokiah
Topic Starter

#3 , 17 apr 2012 13:24

wij zitten nu met het probleem dat de school klaagt dat mijn stiefzoontje niets zelfstandig kan ( wil doen) hij eist de volle aandacht op van de leerkracht en hier hebben we dus ook het probleem dat hij niet alleen wil slapen maar bij mij in bed wil slapen wat ik eerlijk gezegt liever niet doe omdat ik zijn stiefmoeder ben en officieel eigenlijk geen rechtstreekse familie en aangezien er een volgende onderweg is zie ik dat al helemaal niet zitten. ik heb als kind altijd alleen geslapen buiten het feit als ik ziek was of bang van een enorme storm ofzo kon het gebeuren dat ik eventjes bij mijn ouders meesliep in het bed. dus voor mij komt dit niet echt tof over om te weten dat een volwassenen met een kind slaapt en zeker niet omdat dit regelmatig gebeurd vind ik het een beetje slecht voor de opvoeding van het kind zelf.

Reclame

eylis

#4 , 17 apr 2012 14:17

Voila: het argument om "samen in één bed te slapen" te kunnen toestaan is de familiale band: grootouders en ouders en (klein)kinderen: ok.
Stiefouder of stiefgrootouder niet ok. Stiefzussen en -broers : al helemaal NIET OK.
Beslist om de juridische context: elke volwassene die een stok zoekt om te stoken kan dit argument gebruiken om te claimen dat de kinderen fout bejegend worden.
Wat een stiefouder wél kan doen is een tijdje bij het kindje blijven totdat het rustig wordt of slaapt.

PS: een sleep-inn of pijamafuif met vriendjes en verschillende kindjes is natuurlijk iets anders.

dieke

#5 , 17 apr 2012 22:46

Sorry, maar ik geloof nooit dat het af en toe in hetzelfde bed slapen als de oma, resulteert in probleemgedrag op school. Er moet dan toch meer aan de hand zijn dan dat?

duma

#6 , 10 jun 2012 11:26

Ik denk dat het probleem eerder zal liggen bij het feit dat het kind veel bij de grootmoeder is, daardoor de grootmoeder de rol van opvoeder heeft gekregen, maar het kind wel alles toestaat wat het wil. Een van de voorbeelden is het samen slapen, maar er zullen er nog wel vele anderen zijn ook.

Laatst omhoog gehaald door sitokiah op 10 jun 2012 11:26.

Terug naar “Andere”