Ik verhuur een huisje via een standaard 3-6-9 contract (geregistreerd). De huur ving aan op 15/03/2010.
In het huurcontract werd opgenomen dat de verhuurder de overeenkomst kan beëindigen bij het verstrijken van de eerste en de tweede driejarige periode, met inachtneming van een opzeggingstermijn van zes maanden indien hij voornemens is het onroerend goed of een gedeelte ervan weder op te bouwen of te renoveren.
Vraag : hoe interpreteer je 'bij het verstijken van de eerste driejarige periode', en wanneer beteken je dan ten laatste de opzeg ?
A : De eerste driejarige periode verstrijkt op 15/03/2013, dus ik beteken de opzeg ten laatste 6 maanden vroeger op 15/09/2012.
B : De eerste driejarige periode verstrijkt op 15/03/2013, ik kan pas vanaf deze datum de opzeg om die reden betekenen, waardoor de opzeg dus pas kan ingaan op 15/03/2013 en de huurder tot 15/09/2013 tijd heeft om te verhuizen.
Bijkomende vraag : moet bij de betekening van de opzeg meegedeeld worden welke renovatie of verbouwing je voorziet, of volstaat het te verwijzen naar 'renovatie en verbouwing' ?
Dank bij voorbaat.