advies i.v.m. kindjes

yannick28
Topic Starter

advies i.v.m. kindjes

#1 , 16 apr 2012 01:50

even de situatie uitleggen, ik ben wettelijk gescheiden sedert 2009, mijn ex heeft de domicilie van zijn kinderen op zijn
adres staan ( en dus ook de kinderbijslag) maar woont sedert een jaar terug bij zijn ouders (hij huurt wel nog het huis en zijn
adres staat daar nog steeds)
de kinderen zijn door de week intern en om het weekend bij mij, nu wil de school en het internaat waarop ze nu verblijven dat
ze vanaf volgend jaar naar een ander internaat gaan omdat hij nog steeds niet de papieren en facturen in orde heeft gebracht
van vorig schooljaar ( we betalen elk de helft van de kosten).
nu verloopt de communicatie gedurende al die tijd zeer slecht en werpt hij steeds verwijten op naar mij dat ik de kinderen bij
mij wil ipv naar een internaat te sturen en hij wil dit zeker niet omdat hij anders bang is dat hij het kinderbijslag en bijhorend
belastingsvoordeel zou verliezen ( voor mij gaat het niet om de kinderbijslag hij mag het gerust houden)
als de kinderen tijdens het weekend bij mijn ex en zijn ouders zijn hoor ik altijd van de kinderen dat ze allerlei dingen zeggen
over mij die niet echt mooi zijn en dat ze de kinderen opsteken om niet meer naar mij te komen
nu is mijn vraag wat kan ik aub ondernemen om een oplossing te zoeken voor volgend schooljaar en om de communicatie
beter te laten verlopen want dit is voor de kinderen steeds een echte lijdensweg

dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 16 apr 2012 08:16

over de echte vraag kan ik je niet helpen, maar oppassen met het betalen van de helft van de facturen van internaat: in principe moet je de volle bijdrage betalen!

Reclame

Terug naar “Andere”